استاندار مازندران:

جوانی جمعیت اولویت راهبردی توسعه است

«نوری» با بیان این مطلب که جمعیت بزرگترین سرمایه ملی و منبع تحولات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی هر کشور است، گفت: جوانی جمعیت اولویت راهبردی توسعه است.
کد خبر: ۶۹۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ - 08October 2024

جوانی جمعیت اولویت راهبردی توسعه استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «یوسف نوری» استاندار مازندران امروز در پانزدهمین جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب که جمعیت بزرگترین سرمایه ملی و منبع تحولات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی هر کشور است، اظهار داشت: جوانی جمعیت اولویت راهبردی توسعه است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سبک زندگی بر ساختار جمعیت و جمعیت بر ساختار اجتماعی اثرگذار است، خاطرنشان کرد: آمار‌ها و داده‌ها در بحث جمعیت نشانه خوبی نیست، جریانات اجتماعی و اقتصادی در این مسیر نقش بیشتری را ایفا کنند.

یوسف نوری با تاکید بر اینکه تولید نیروی انسانی اولویت دارد و بخشی از سرمایه ما هستند، خاطرنشان کرد: فاصله کاهشی آمار استانی با نرخ کشوری نگران کننده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه استان مازندران در موضوع طلاق، کاهش هشت درصدی داشته است، اذعان داشت: باید در موضوعات و چالش‌های اجتماعی همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه تحقق جوانی جمعیت نیازمند فرهنگسازی و طرح حمایتی و بسته تشویقی است، خاطرنشان کرد: اعطای مشوق‌های لازم برای فرزندآوری از سوی دستگاه‌های مسئول لحاظ گردد.

نوری افزود: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک مسئله مهمی است که باید تمام دستگاه‌ها برای رفع موانع و اعطای مشوق‌های لازم پای کار بیایند.

این مسئول گفت: علاوه بر حمایت‌های قانونی و تشویقی باید آگاهی بخشی و فرهنگ سازی توسط کنشگر‌های اجتماعی به طور مستمر صورت گیرد.

استاندار مازندران به اهدای زمین در بسته تشویقی فرزندآوری اشاره کرد و ادامه داد: زمین‌ها در شهر و روستا‌ها شناسایی و به راه و شهرسازی ارائه شود و همچنین تملک زمین‌های دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها را به بسته تشویقی برای کارکنان دستگاه‌ها تخصیص دهید.

وی بیان کرد: سمت و سوی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بایستی با محوریت فرزندآوری و جوانی جمعیت و استفاده از همه امکانات ظرفیت‌ها باشد.

نتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار