تقویت روحیه مقاومت با انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: انتقال صحیح فلسفه دفاع مقدس به نسل جوان، باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶ - 09October 2024

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در آیین تجلیل از امیر «اکبر نجفی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان این لشکر که در سالن جلسات فرماندهی پادگان پرندک برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین مسائل روز توسط فرماندهان، بر لزوم آگاهی و هوشیاری جوانان در برابر نفوذ دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: در عصر حاضر، جنگ‌ها به صورت سنتی نبوده و دشمنان از روش‌های نرم و پیچیده برای نفوذ در جامعه استفاده می‌کنند؛ بنابراین، تبیین صحیح مسائل روز و آگاه‌سازی جوانان از دسیسه‌های دشمنان، یکی از مهم‌ترین وظایف نسل‌های انقلاب اسلامی و فرماندهان نیرو‌های مسلح است.

جنگ‌های امروز متفاوت از گذشته است

سردار اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چرایی جنگ و جهاد، بر اهمیت تبیین هرچه بهتر فلسفه دفاع مقدس نیز تاکید کرد و افزود: انتقال صحیح فلسفه دفاع مقدس به نسل جوان، باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خواهد شد. همچنین، شناخت فلسفه دفاع مقدس، به جوانان کمک می‌کند تا به درستی جایگاه خود را در جامعه شناخته و برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.

سردار اسلامی با اشاره به نقش بی بدیل پیشکسوتان دفاع مقدس در شکل‌گیری پیروزی‌های بزرگ، بر لزوم سرکشی به این عزیزان و قدردانی از زحمات آنان تاکید و ادامه داد: پیشکسوتان دفاع مقدس، الگو‌های ارزشمندی برای نسل جوان هستند و تجربیات آنها می‌تواند در تربیت نسل آینده بسیار موثر باشد.

در ادامه همچنین امیر نجفی ضمن قدردانی از حضور پربرکت سردار اسلامی، از ایشان به عنوان الگویی ماندگار برای تمامی رزمندگان اسلام یاد کردو تصریح کرد: سردار اسلامی که با وجود تحمل رنج جانبازی در ناحیه دو پا، همچنان با روحیه‌ای استوار در سنگر خدمت به انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، نمادی از ایثار و مقاومت هستند.

امیر نجفی با اشاره به سوابق درخشان سردار اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، ایشان را فرمانده‌ای موفق و با تجربه‌ای دانست که همواره مورد احترام و تکریم همکاران و نیرو‌های خود بوده است؛ عنوان کرد: حضور مستمر سردار اسلامی در صحنه‌های مختلف و تعهد ایشان به آرمان‌های انقلاب اسلامی، الهام‌بخش تمامی نیرو‌های مسلح است. امیر نجفی با تاکید بر ضرورت تداوم راه شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یکی از مهم‌ترین وظایف نیرو‌های مسلح است و با تداوم راه شهدا، می‌توان به آینده‌ای روشن و سربلند برای کشور امیدوار بود.  

جنگ‌های امروز متفاوت از گذشته است

جنگ‌های امروز متفاوت از گذشته است

جنگ‌های امروز متفاوت از گذشته است

جنگ‌های امروز متفاوت از گذشته است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار