رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق:

تربیت ولایی نسل جوان جامعه‌ای پویا را رقم می‌زند

حجت‌الاسلام عدیده گفت: با تربیت نسل جوانی که به ارزش‌های اسلامی و انسانی پایبند باشند، می‌توان به جامعه‌ای پویا و پیشرفته دست یافت.
کد خبر: ۶۹۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 09October 2024

با تربیت ولایی نسل جوان می‌توان به جامعه‌ای پویا و پیشرفته دست یافتبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در جمع کارکنان این منطقه، با بیان اینکه تربیت ولایی، به عنوان رویکردی جامع و ارزشمند، نقش موثری در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان ایفا می‌کند، اظهار داشت: فرزندان تربیت‌یافته با این رویکرد، علاوه بر پرورش روحیه قوی و ایمان راسخ، می‌توانند به‌عنوان نیروی فعال و پویا در جامعه ایفای نقش کنند.

وی خانواده و مدرسه را دو عنصر اصلی تربیت برشمرد و افزود: خانواده و مدرسه نقش بسزایی در تربیت صحیح فرزندان دارند و باید با الگوسازی مناسب، ایجاد محیط امن و صمیمی و آموزش مستقیم ارزش‌های اسلامی به فرزندان خود کمک کنیم تا به انسان‌های شایسته تبدیل شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش با اشاره به اینکه تربیت ولایی، به معنای پرورش انسان‌هایی است که به آموزه‌های دینی و اخلاقی آشنا بوده و به ارزش‌های والای انسانی پایبند باشند، تصریح کرد: این افراد، با داشتن روحیه خدمتگزاری، عدالت‌خواهی و مسئولیت‌پذیری، می‌توانند در ساختن جامعه‌ای سالم، پیشرفته و آباد نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام عدیده با تاکید به اهمیت سواد رسانه‌ای در خانواده و جامعه گفت: خانواده‌ها به‌عنوان اولین و مهم‌ترین محیط آموزش و پرورش، نقش بسیار مهمی در ارتقای سواد رسانه‌ای فرزندان خود دارند و والدین با آموزش مهارت‌های لازم به فرزندانشان، می‌توانند آن‌ها را برای مواجهه با دنیای پیچیده رسانه‌ها آماده کنند.

وی، داشتن سواد رسانه‌ای را کلیدی برای زندگی سالم در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه، می‌توانیم از آسیب‌ها جلوگیری کرده و به جامعه‌ای آگاه‌تر و مسئولیت‌پذیرتر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار