رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

نقش ائمه جمعه و جماعات در تحولات اجتماعی مؤثر است

حجت‌الاسلام زرندی گفت: از دیرباز، رسانه منبر، به مثابه مؤثرترین رسانه در ایران مورد توجه بوده و همین رسانه، سرآغاز بسیاری از تحولات اجتماعی بوده و امروز نیز شاهدیم که خطبه‌های نماز جمعه در بعد داخلی و بین‌المللی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارند.
کد خبر: ۶۹۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ - 09October 2024

نقش ائمه جمعه و جماعات در تحولات اجتماعی مؤثر استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمد امجدی‌زاده» امام جمعه بخش رضویه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «رضا زرندی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت‌الاسلام زرندی در این دیدار با اشاره به اقدام شجاعانه فرزندان ملت بزرگ ایران اسلامی در اجرای عملیات وعده صادق ۲ و در پاسخ به شرارت‌ها و ددمنشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: مطابق با وعده الهی نصرت و پیروزی از آن مجاهدان راه حق است و ان‌شاءالله به زودی شاهد پیروزی جبهه حق بر باطل و محو این غده سرطانی خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدام پر از درس و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقامه نماز جمعه نصر افزود: اقتدار و آرامش معظم له در هنگام قرائت خطبه‌ها و نماز جمعه، پیامی روشن برای دشمنان و دوستان انقلاب و اسلام داشت، پاسخی محکم و دندان‌شکن برای دشمنان و برای دوستان امیدبخش و حاوی روح شجاعت و عزت بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود سنگر نماز جمعه را از صفوف اول مبارزه با استکبار دانست و تصریح کرد: از دیرباز، رسانه منبر، به مثابه مؤثرترین رسانه در ایران مورد توجه بوده و همین رسانه، سرآغاز بسیاری از تحولات اجتماعی بوده و امروز نیز شاهدیم که خطبه‌های نماز جمعه در بعد داخلی و بین‌المللی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارند.

حجت‌الاسلام زرندی نقش ائمه جمعه را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی بدیل دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مثابه چراغ راه برای ما، آینده را روشن و امید را در دل مردم و مسولان زنده نگاه می‌دارد و ائمه جمعه و جماعات در تشریح منویات معظم له و نیز تبیین دستاوردهای کشور از مسیر جهاد تبیین نقش بسزایی دارند.

وی در ادامه با اشاره سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه دفاع از حقوق عمومی، ادامه داد: تمام تلاش همکاران ما در سنگر قضاوت و خدمت به مردم شریف و بزرگوار، ارائه خدمت هرچه بیشتر و بهتر است و امید ما در این مسیر، ارتقا رضایتمندی عمومی و نهایتاً کسب رضای الهی است و در این زمینه بحمدالله اقدامات ارزشمندی به ویژه در مدت اخیر مانند ایجاد بستر مناسب برای اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی برای اموال غیرمنقول و قانون جدید شوراهای حل اختلاف و استقرار دادگاه‌های صلح صورت پذیرفته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بالای اجتماعی روحانیت گفت: روحانیت در تاریخ ایران و اسلام همواره منشأ اثرات خیر بوده و امروز نیز می‌توانند با استفاده از این سرمایه عظیم اجتماعی، به دستگاه قضایی در زمینه بسط و گسترش عدالت در جامعه و اجرای قانون به ویژه قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول و همچنین قانون جدید شوراهای حل اختلاف و استقرار دادگاه‌های صلح که از برنامه‌های خوب قوه قضاییه است، کمک کنند.

حجت‌الاسلام زرندی با تقدیر از حمایت‌های روحانیت از اقدامات دستگاه قضایی، بیان داشت: همکاران ما، به این حمایت‌ها، به ویژه در زمینه نقش‌آفرینی روحانیت در ایجاد صلح و سازش، پشت‌گرم هستند و امیدواریم این تعاملات موجبات خیر برای عموم مردم عزیز را فراهم آورد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام امجدی‌زاده ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند مجموعه قضایی استان در زمینه احقاق حق و گسترش عدالت در جامعه، به نقش پررنگ ائمه جمعه و جماعات در پیشبرد اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: نماز سیاسی عبادی جمعه، از دیرباز مورد توجه بوده و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی به همراه داشته است.

امام جمعه بخش رضویه افزود: بیت علما، مراجع و ائمه جمعه که معتمدان مردم هستند، همچون ملجأ و پناهگاه مردم، نقش مهمی در ایجاد سازش و تحولات مثبت در جامعه ایفا کرده و امروز نیز در کنار دستگاه قضایی آماده حل مشکلات عمومی هستند.

وی، اقامه نماز جمعه موسوم به جمعه نصر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را اقدامی شجاعانه و درخور تمجید دانست و تصریح کرد: این اقدام باید برای ما و سایر مسئولان درس حفظ آمادگی و حضور در میدان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار