عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: توافقات اقتصادی خارجی در مناسبات امنیتی تاثیرگذار است

ظهره‌وند روابط ایران با حوزه اوراسیا و قفقاز را بسیار راهبردی دانست و گفت: هر گام اقتصادی بین‌المللی که برداشته می‌شود می‌تواند بر شرایط و مناسبات امنیتی نیز تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰ - 11October 2024

«ابوالفضل ظهره‌‌وند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در خصوص اهمیت مراودات سیاسی و تجاری ایران با مناطق قفقاز و اوراسیا گفت: روابط ما با حوزه اوراسیا و قفقاز بالقوه و بسیار راهبردی است و چون از ظرفیت اقتصادی و امنیتی با اهمیتی برخوردار است می‌توانیم به خوبی این پتانسیل‌ها را فعال کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: توافقات اقتصادی خارجی در مناسبات امنیتی تاثیرگذار است

وی افزود: بنابراین هر گام اقتصادی بین‌المللی که برداشته می‌شود می‌تواند در شرایط و مناسبات امنیتی نیز تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر هیئتهای بلندپایه کشورها به جمهوری اسلامی ایران گفت: سفرهای هیات بلند پایه به کشور نشان دهنده این است که کشورهای دیگر چه میزان بر روی روابطشان با ایران دقت و حساسیت دارند و این دقت و حساسیت‌ها می‌تواند در آینده تجاری اقتصادی و امنیتی بین کشورها موثر باشد.

به گزارش دفاع‌پرس از ابتدای شروع دولت چهاردهم کشورهای مختلف در قالب هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده و باعث ایجاد مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و سیاسی جدیدی بین دو کشور شده‌اند.

همچنین محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور هم هفته گذشته برای شرکت در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا عازم ارمنستان شد.

عارف با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردهم بر گسترش و تعمیق همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه تصریح کرد: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیتها و مزیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران در حوزه های حمل ونقل و ترانزیتی بار و مسافر، نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان، معدن، بنادر مهم در دریای خزر و خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی و اتصال به آبهای آزاد خاطرنشان کرد: افزایش ارتباطات متقابل جمهوری اسلامی ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی بر مبنای سیاست برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از عضویت ایران به عنوان ناظر در این اتحادیه خبر داد و گفت: در این اجلاس با عضویت ناظر ما موافقت شد و در نشست بعدی سران که در چند ماه آینده برگزار خواهد شد، این عضویت رسما اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار