واکنش دولت عراق به تهدید صهیونیست‌ها علیه آیت‌الله سیستانی

دولت عراق در واکنش به تهدید‌ات صهیونیست‌ها علیه آیت‌الله سیستانی، رژیم صهیونیستی را باندی تبهکار و جنایتکار توصیف کرد که عطش بحران‌آفرینی، جنگ‌افروزی و تجاوزگری آن پایانی ندارد.
کد خبر: ۶۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ - 09October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت عراق در بیانیه‌ای در واکنش به تهدید‌ات رسانه‌های رژیم صهیونیستی و به طور خاص کانال ۱۴ تلویزیون این رژیم به ترور فرماندهان و رهبران برجسته جهان اسلام و محور مقاومت از جمله آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق اعلام کرد: دولت عراق به‌شدت هرگونه خدشه وارد کردن به جایگاه مرجعیت‌مان را که مورد احترام و تقدیر تمام ملت عراق و جهان اسلام و عربی، و جامعه بین‌المللی است، رد می‌کند.

واکنش دولت عراق به تهدید صهیونیست‌ها علیه آیت‌الله سیستانی

این بیانیه می‌افزاید: دولت عراق درباره خطرات این تلاش‌ها که مبتنی بر پیشینه فکری نژادپرستانه است، هشدار می‌دهد؛ تلاش‌هایی که مقدسات ملت‌ها را نادیده می‌گیرد و سبب تشویق دشمن به گسترش دامنه تجاوزات خود شده و امنیت و صلح بین المللی را در معرض تهدید واقعی قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرده است که نیست مگر یک گروه جنایتکاری که عطش بحران‌آفرینی، جنگ افروزی و تجاوزگری دارد و روز به روز انزوایش گسترش می‌یابد و مواضع مردمی و بین المللی در جهان در مخالفت با آن، تاکیدی بر این رویکرد تجاوزکارانه است.

دولت عراق افزود: ما از دبیرکل سازمان ملل و مجامع بین المللی و سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم تمام آنچه را که به احساسات مسلمانان در جهان خدشه وارد می‌کند و تلاش‌ها برای ضربه زدن به شخصیت‌های تاثیرگذار و محترم در سطح جهان را محکوم کنند.

این بیانیه آورده است: دولت و ملت عراق تمام تلاش‌ها را برای توقف جنگ انجام دادند، ولی رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی آن علاوه بر شکست جامعه بین المللی ممکن است سبب وخیم‌تر شدن اوضاع شوند، و امروز این رژیم تلاش می‌کند برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آشکار خود، به این اهانت‌ها و گستاخی‌ها دست بزند و ما آن را تجاوزی خطرناک می‌دانیم که هرگز موضع ثابت و اصولی عراق در قبال تمام مسائل سرنوشت‌ساز را تغییر نخواهد داد.

بنابراین گزارش، ریاست جمهوری عراق هم اهانت و گستاخی صهیونیست‌ها علیه مرجعیت عالی عراق را به‌شدت محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست فوراً موضع جدی و فوری در مخالفت با این‌گونه اقدامات نفرت پراکن اتخاذ کند.

ریاست جمهوری عراق افزود که عراق همچنان به تقویت تلاش‌ها برای توقف تجاوزات به فلسطین و لبنان ادامه می‌دهد و همچنان بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال مسئله عادلانه فلسطین و حق تعیین سرنوشت مردم آن و تشکیل کشور در تمام سرزمین فلسطین تاکید می‌کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها