برگزاری جشن هفته ملی کودک در رشت

طی برگزاری جشن هفته ملی کودک به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت، دفتر نگارین فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودک‌محور رونمایی شد.  
کد خبر: ۶۹۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 09October 2024

برگزاری جشن هفته ملی کودک در رشتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، در پنجمین روز از هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پذیرای جمعی از فعالان فرهنگی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در «جشن کودکانه‌ها» بود.

مدیر‌کل کانون استان گیلان در آغاز این آیین ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: این روز‌ها متعلق به بچه‌ها و فرصتی برای آینده‌سازی است از این رو  تلاش‌داریم برای کودکان و آینده روشن آنان برنامه‌ریزی هدف‌مند و مستمر داشته باشیم.

سید‌جلیل میرعظیمی در ادامه به برنامه‌ریزی ۵۰۰ برنامه از سوی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگ اشاره و با بیان این‌که گستره اجرای این فعالیت‌ها تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان است، گفت: خدمات‌رسانی به تمامی کودکان از اولویت‌ها به‌شمار‌می‌رود.

وی در همین‌راستا به رسالت‌های مسئولان و متولیان فرهنگی پرداخت و تصریح‌کرد: لازم است صدای کودکان شنیده شود و از دغدغه‌های آنان  در بستر مسئولیت‌پذیری اجتماعی آگاه شویم.

میرعظیمی با اشاره به اهم برنامه‌های اجرا‌شده و در دست اجرای دستگاه‌های فرهنگی به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، دیگر بخش صحبت‌های میرعظیمی به‌شمار می‌رفت.

این مسئول فرهنگی در همین ارتباط، سفر پیک امید کانون به روستای لیچاه لشت نشاء، پویش هزار پرنده کاغذی و تجهیز کتاب‌خانه شهید ناصر انسان‌دوست اسالم، مهر‌خوانی مربیان کانون در روستای سیاه اسطلخ رشت و دیدار با کودکان و نوجوان بستری درمراکز درمانی را خاطر‌نشان‌کرد و گفت: عضویت رایگان کودکان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر ۱۴۰۳ نیز از دیگر برنامه‌های کانون است.

میرعظیمی در پایان، به بیش از ۶۲ عنوان فعالیت فرهنگی کانون اشاره داشت و با مفید و موثر ارزیابی‌کردن این برنامه‌ها در رشد و شکوفایی آینده‌سازان ابراز امید‌واری‌کرد که با این حرکت‌های سازنده، امکان آینده‌ای روشن و رو به فردا برای کودکان ایران اسلامی فراهم شود.

ادامه‌بخش این مراسم که در فضایی شاد و نشاط‌بخش برگزار شد، نمایش پویانمایی «بارون می‌یاد جرجر»، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  پخش سرود «ایه گیلانه»،  کاری از انجمن سرود کانون استان گیلان بود.

اجرای نمایش زیست محیطی «ببینم سطل شما چطوریه؟»، قصه‌گویی «هدیه‌عاشوری» و نقالی «محیا حسینی»، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون رشت نیز از دیگر برنامه‌های این روز بود و با اجرای مسابقه حضوری توسط طاهره‌همایونی، مربی مسئول مرکز شمار ۲ کانون رشت همراه شد.

پایان‌بخش «جشن کودکانه‌ها» که امروز در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت گرفت، پذیرای از کودکان و اهدای جایزه به آنان بود.

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار