رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی:

آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی هیچ باری از بودجه عمومی دولت ندارد

آتش‌روز گفت: آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی هیچ باری از بودجه عمومی دولت ندارد بلکه درآمد - هزینه است.
کد خبر: ۶۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ - 09October 2024

آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی هیچ باری از بودجه عمومی دولت ندارد به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حبیب آتش‌روز رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۸ مهر در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار‌داشت: آمار بیکاری دانش آموختگان این مراکز نزدیک به صفر است و دانشجویان از ترم دوم مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان کرد: آموزش در این دانشگاه به ۲ صورت رسمی و غیررسمی ارائه می‌شود و اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۹ مرکز مشغول به تحصیل هستند که ۷۵ درصد دانشجویان را آقایان تشکیل می‌دهند.

آتش‌روز با اشاره به فعالیت ۲ مرکز جوار صنعت در استان بیان کرد: این مراکز در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و شرکت تهیه و تولید مواد نسوز، کارخانه منیزیم سربیشه فعال هستند که اولین پذیرش مرکز سربیشه مهر امسال در چهار رشته انجام شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی گفت: در این مراکز محل آموزش در دل صنعت است و آموزش‌های مورد نیاز صنایع ارائه می‌شود لذا راه برون رفت از مشکلات امروز جامعه ایجاد مراکز جوار صنعت است.

وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی هیچ باری از بودجه عمومی دولت ندارد بلکه درآمد - هزینه است.

آتش‌روز با مقایسه این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های کشور گفت: برنامه‌های درسی و عناوین رشته‌های دانشگاه غالبا مهارتی بوده و محل آموزش‌ها نیز بیشتر در حوزه صنعت است یعنی به موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه جامعه عمل پوشیده است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: برخی دانشجویان از دانشگاه‌های دیگر مدرک دارند و تمایل ندارند رشته‌های آموزشی را از صفر شروع کنند لذا از دوره‌های کوتاه مدت تحت عنوان تک پودمان استفاده می‌کنند و در این زمینه ۷۵۰ نفر در دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علی و کاربردی آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: امروز مهارت و مهارت آموزی و سرفصل‌های مهارتی جای خود را بین اقشار مختلف جامعه باز کرده لذا در برخی مراکز که حتی رشته‌ها محدود شده، پذیرش دانشجویان افزایش یافته است.

آتش‌روز گفت: اکثر رشته‌های این دانشگاه تک پذیرش است به این معنا که براساس نیاز منطقه یا صنعت رشته‌های خاص مانند جوشکاری و مکانیکی فعال شده و بعد از اتمام دوره و رفع نیاز صنعت مربوطه به پایان می‌رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان از سال ۱۳۸۵ افزود: این دانشگاه ۱۷ هزار نفر دانش آموخته داشته است.

وی به فعالیت ۴۲۰ نفر استاد و مدرس از جمله ۲۰ مدرس خبره اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های دانشگاه کیفیت بخشی است که در این زمینه نظارت آنلاین یا هوشمند در استان کلید خورد و نیازی نیست برگه حضور و غیاب اساتید یا دانشجویان بررسی شود بلکه از مهر امسال نظارت هوشمند فعال است.

آتش‌روز از تعیین صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهی توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز خبر داد و افزود: این برنامه در بخش دولتی شروع شد و به زودی تمامی استخدام‌ها، ارتقا‌ها و تغییر وضعیت‌های ادارات حرفه‌ای از مسیر صلاحیت حرفه‌ای عبور می‌کند در غیر این صورت رتبه کارکنان ارتقا نخواهد یافت.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: صلاحیت حرفه‌ای با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور به این دانشگاه سپرده شد و تیم ارزیابی کننده این اقدام را انجام می‌دهد و نسبت به تعیین تکلیف کارکنان براساس شاخص‌های تعریفی، مصاحبه و آزمون‌های مربوطه اقدام خواهد شد.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها