رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی:

رویداد ملی طنز قلمه در استان برگزار می‌شود

جیریایی گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده رویداد ملی طنز قلمه در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ - 09October 2024

رویداد ملی طنز قلمه در استان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سالار جیریایی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده رویداد ملی طنز قلمه در استان برگزار می‌شود. این رویداد فرآیند ۴ مرحله‌ای دارد که از استعدادیابی مجازی آغاز و سپس آموزش‌های عمومی با سرفصل طنز را به صورت حضوری در استان شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در مرحله بعدی این رویداد با توجه به علاقمندی و استعداد شرکت‌کنندگان دوره‌های تخصصی مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جای خالی طنز در استان مرکزی ادامه داد: طنز، به عنوان یکی از ظریف‌ترین و مؤثرترین ابزارهای بیان، در جامعه نقش‌های بسیار مهمی ایفا می‌کند. این نقش‌ها فراتر از ایجاد خنده و سرگرمی بوده و به ابعاد عمیق‌تری از زندگی اجتماعی مرتبط می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به تفاوت طنز و لودگی، تاکید کرد: طنزپردازان با استفاده از زبان ساده و قابل فهم، می‌توانند مفاهیم پیچیده اجتماعی را به مخاطب منتقل کنند و آگاهی عمومی را افزایش دهند و علاوه بر آن طنز به مخاطب یاد می‌دهد که به مسائل پیرامون خود با دید انتقادی نگاه کند و از پذیرش بی‌چون و چرای هر چیزی پرهیز کند.

جیریایی با اشاره به نقش طنز مشترک در ایجاد حس همبستگی و وحدت در جامعه عنوان کرد: طنز اغلب به عنوان آینه‌ای از جامعه عمل می‌کند و با بزرگ‌نمایی و اغراق، زوایای پنهان و مشکلات اجتماعی را به نمایش می‌گذارد و طنزپردازان با استفاده از زبان طنز، به انتقاد از نهادها، افراد و رویه‌های نادرست می‌پردازند و به نوعی به عنوان یک صدای منتقد در جامعه عمل می‌کنند.

وی با بیان ظرفیت‌های عمیق و گسترده طنز در فضای فرهنگی و اجتماعی گفت: طنز اغلب به سراغ تناقضات و ناهنجاری‌های موجود در جامعه می‌رود و با برجسته کردن آن‌ها، مخاطب را به تفکر وامی‌دارد و علاوه بر آن طنز به عنوان یک مکانیسم روانی، به افراد کمک می‌کند تا تنش‌های روانی و اجتماعی خود را تخلیه کنند و با خنده، به مشکلات نگاهی متفاوت داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری رویداد قلمه در استان با رویکرد مسئله‌مندی برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم با آموزش و ورود تخصصی هنرمندان به این عرصه تخصصی به سهم خود قدمی در جهت اصلاح امور جامعه برداریم.

سالار جیریایی با اشاره به برگزاری رویداد ملی طنز قلمه، بیان کرد: رویداد آموزشی طنز قلمه از ۱۹ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ به صورت مجازی و حضوری در استان مرکزی، توسط «دفتر طنز» حوزه هنری کشور، با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های رویداد قلمه شامل داستان‌نویسی طنز، شعر طنز، نثر طنز، کاریکاتور و کارتون، استندآپ کمدی، پادکست طنز و فن‌بیان است که در این رویداد از اساتیدی همچون داوود امیریان، دکتر اسماعیل امینی، رضا ساکی، مهدی فرج‌اللهی، نیلوفر ناظری، محمود نظری و محسن فراهانی بهره‌مند خواهیم شد. گفتنی است علاقه‌مندان برای آگاهی بیش‌تر و ثبت‌نام می‌توانند به نشانیhttps://ghalame.ir/gh-markazi/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار