خانواده‌ای با هفت شهید میزبان فرمانده سپاه عاشورا

سردار عباسقلی زاده در دیدار با خانواده شهیدان نیکی گفت: خانواده نیکی خانواده جهاد و شهادت است. این خانه هم خانه شهداست. خوشا بحال ساکنان این خانه. ما آمده ایم برای توشه راهمان از این خانه تبرک برداریم. ما از خانواده شهدا روحیه می گیریم. انگیزه پیدا می کنیم. همه ما بدون تعارف مدیون خانواده شهدا هستیم.
کد خبر: ۶۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 10October 2024

خانواده‌ای با هفت شهید میزبان فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، شهید باقر نیکی غازانی سال ۴۶ در همان محله به دنیا آمده و در سال ۶۳ در جزایر مجنون به شهادت رسیده است و برادرش حسن نیز در سال ۴۸ متولد شده و در سال ۶۶ در ماووت کردستان تلودی دیگر یافته است.  

سردار عباسقلیزاده از مادر و خواهر شهدا می‌خواهد، کمی از حسن و باقر برایمان بگویند. مادر با همان صدای ضعیف می‌گوید: این‌ها را خداوند خودش به ما عطا کرده بود و خودش نیز صاحبشان شد. فرزندانم از اول اهل مسجد و عبادت و مجاهدت بودند. می‌گفتند هر وقت با ما کاری داشتی مسجد دنبالمان بگرد.

خواهر شهیدان حسن و باقر نیز به فعالیت‌های اجتماعی مادرشان اشاره می‌کند و می‌گوید: مادرمان در پشتیبانی جنگ پیشقدم بود. سال‌ها به عنوان فرمانده پایگاه خواهران در محله نقش موثری ایفا کرد. خواهر شهیدان نیکی گریزی نیز به پدر خانواده می‌زند و می‌گوید: پدر نیز امورات مسجد را عهده دار بود. همه ما را به نماز جمعه می‌برد. می‌گفت: قبل از اتمام نماز جمعه نباید سفره‌ای در خانه پهن شود.  

در میان رد و بدل شدن کلمات میان میزبانان و میهمانان، تابلویی روی دیوار توجهم را جلب می‌کند. عکس ۷ شهید روی تابلو نقش بسته است. از برادر شهیدان نیکی می‌پرسم ماجرای این عکس‌ها چیست؟! در پاسخم می‌گوید: خانواده ما، اعم از برادران و پسر عمو و پسر دایی و پسر عمه ۷ شهید تقدیم انقلاب کرده ایم.  

فرمانده سپاه عاشورا به همین تابلو اشاره می‌کند و می‌گوید: این خانواده، خانواده جهاد و شهادت است. این خانه هم خانه شهداست. خوشا بحال ساکنان این خانه. ما آمده ایم برای توشه راهمان از این خانه تبرک برداریم. ما از خانواده شهدا روحیه می‌گیریم. انگیزه پیدا می‌کنیم. همه ما بدون تعارف مدیون خانواده شهدا هستیم.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار