نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مایه شرمساری بشریت

تداوم و گسترش جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان و به دنبال آن سکوت و انفعال نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی نتیجه‌ای جز خجالت و شرمساری برای کل بشریت نداشته و در آینده هم نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۹۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷ - 11October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تحولات نوار غزه و به دنبال آن تداوم و گسترش جنایات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و یمن، آن هم در سایه بی‌تفاوتی و سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی فقط یک پیام با خود به همراه دارد و آن انفعال و بلکه جانبداری این نهاد‌ها از رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی که نتیجه‌ای جز خجالت و شرمساری برای کل بشریت نداشته و در آینده هم نخواهد داشت.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مایه شرمساری بشریت

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در حالی یک سالگی خود را پشت سر گذاشته است که اگر نگاهی کوتاه و گذرا به آمار منتشر شده از کشتار‌ها و جنایات ارتش اشغالگر و نامشروع این رژیم نژادپرست داشته باشیم متوجه می‌شویم که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر تا امروز از عدد ۴۲ هزار نفر عبور کرده است. 

بر اساس آمار و اطلاعاتی که وزارت بهداشت فلسطین و غزه اعلام کردند بیش از ۹۷ هزار نفر از فلسطینیان، به خصوص مردم غزه در اثر حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند. حملات و بمباران‌هایی که با تسلیحات و بمب‌های اهدایی آمریکا به این رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صورت گرفته و همچنان در حال انجام است.

اما حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه فقط توسط هواپیما‌های اسرائیلی انجام نشده است، بلکه توپخانه ارتش این رژیم و همچنین نیروی دریایی آن هم در بمباران و گلوله‌باران نقاط مختلف غزه به صورت کاملا فعال مشارکت داشته و همچنان هم نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند.

موضوع خطرناک و حساس دیگر، انتشار آمار مفقودین و زیر آوارمانگان مردم غزه است. آنگونه که رسانه‌های فلسطینی و منطقه‌ای در اخبار و گزارش‌های خود به آن اشاره کردند تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غزه زیر آوار مانده‌اند. این در حالی است که به دلیل بمباران مداوم و پیوسته غزه توسط هواپیما‌های جنگنده صهیونیستی، امکان امداد رسانی و خارج کردن افرادی که زیر آوار قرار دارند به هیچ عنوان وجود ندارد.

حال اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه علیه یک بعد تراژیک داشته که آن عامل اصلی از خسارات و تلفات بسیار بلای انسانی در میان مردم غزه است. این بعد وحشیانه و غیرانسانی هدف قرار مجتمع‌های مسکونی غزه با توجیه حضور نیرو‌های حماس است؛ موضوعی که موجب شده تا شاهد چندین قتل‌عام خانوادگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه باشیم.

از طرف دیگر، آنگونه که در اخبار و گزارش‌های منتشر شده و در یک سال اخیر دیدیم و خواندیم؛ ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنین کل مناطق مسکونی و محله‌ها را به کوهی از آوار‌ها تبدیل کرد و ساختمان‌ها، برج‌های مسکونی، مؤسسات دولتی و خصوصی و بخش اقتصادی را هدف قرار داد.

بر همین اساس، اگر هم اکنون نگاهی آمار‌های منتشر شده توسط دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه داشته باشیم متوجه می‌شویم که از زمان شروع جنگ غزه در هفت اکتبر تا امروز ارتش رژیم صهیونیستی با چیزی بیش از ۸۳ هزار تن مواد منفجره نوار غزه را مورد هدف قرار داده و بمباران کرده است. ضمن اینکه در این حملات شاهد بودیم که ارتش «اسرائیل» از سلاح‌های ممنوعه و همچنین بمب‌های بسیار سنگین که دارای ۲۰۰ پوند مواد منفجره بوده استفاده کرده است.

اما غزه تنها منطقه‌ای نبود که هدف بمباران سنگین و وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، ارتش «اسرائیل» با آغاز حملات وحشیانه خود به جنوب لبنان در دو مورد از بیش از ۱۵۰ تن بمب برای بمباران ضاحیه جنوبی بیروت استفاده کرده است که در مورد نخست موجب به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان شده است ولی در مورد دوم در ترور و به شهادت رساندن «هاشم صفی الدین» جانشین سید حسن نصرالله ناموفق بوده است.

در پایان باید گفت تمامی جنایات و کشتار‌هایی که توسط ارتش نامشروع و اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و جنوب لبنان انجام می‌شود قطعا با آگاهی و حمایت دنیای غرب و در راس آن آمریکا انجام شده و بر همین اساس هم باید بگوییم که نسل‌کشی مردم فلسطین و لبنان توسط رژیم صهیونیستی مایه شرمساری کل بشریت است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار