امام جمعه زاهدان:

پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی باید قوی باشد

«آیت‌الله مصطفی محامی» گفت: انتظامی زمانی می‌تواند خدماتش را به خوبی ارائه کند و مردم این خدمات را به درستی احساس کنند که پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی قوی باشد.
کد خبر: ۶۹۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 11October 2024

پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی باید قوی باشدبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش امنیت پایدار و مشارکت‌های مردمی و آیین افتتاحیه مدیریت مستقل گزینش و استخدام جنوب انتظامی استان که با حضور علما، سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان جنوب استان در محل دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد اظهار کرد: بنده در جلسات مختلف با فرماندهان انتظامی‌ استان و کشور همواره بر تقویت ارتباط با مردم و تقویت پایگاه اجتماعی تاکید کردم که مردم انتظامی را از خود بدانند و انتظامی هم خود را در خدمت مردم بداند.

وی ادامه داد: البته‌ دشمن این را نمی‌پسندند و همواره در تلاش است تا مشکل و فاصله ایجاد کند و ممکن است گاهی یک سرباز تخلفی داشته باشد اما دشمن آماده است تا بزرگنمایی کند و در چنین مواردی ما باید هوشیار و در برابر آن پادزهر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در جلسه با معتمدان و ریش سفیدان سراوان از برخی ناامنی‌ها و سرقت‌ها گلایه داشتند و در پایان هم مطرح کردند که خود ما هم مقصریم و همکاری لازم را با انتظامی نداریم و بنده مطرح کردم که تعامل و همکاری با انتظامی سود دوجانبه و برد برد دارد و امیدواریم انتظامی با همکاری خود مردم بتوانند خدمات بهتری ارائه کرده و سرمایه اجتماعی خود را تقویت کند.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهایی که با مردم داشتیم یکی از گلایه‌ها این بود که از میان اهل سنت و قوم بلوچ در مجموعه‌های نظامی و انتظامی جذب نمی‌شوند و ما هم می‌خواهیم در حفظ امنیت کشورمان سهم داشته باشیم بنابراین ما در دوران استاندار اسبق (موهبتی)در شورای راهبردی مجموعه مسائل استان را دسته‌بندی کرده و در جلسات تهران و در دیدار با مسوولان کشوری کار را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: یکی از آن نکات جذب نیرو از اهل سنت و قوم بلوچ در نیروهای نظامی و انتظامی بود که با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اشتری فرمانده وقت انتظامی‌ و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به گفت‌وگو پرداخته و این درخواست را مطرح کردیم که سردار اشتری دستورات لازم را صادر و سیر کار آغاز شد و قرار بود شروع شود اما متأسفانه فرماندهان استان کار را پیش نبردند و این کار انجام نشد.

امام جمعه زاهدان گفت: این کار از چند جهت حائز اهمیت است و جهت اول این است که زمینه اشتغال در استان زیاد نیست و با وجود اینکه جوان‌ترها هم حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و فرهنگ کار در استان آسیب دیده اما با این حال جذب در انتظامی به نوعی سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان، فرماندهان حزب‌الله، سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد: فقدان این شهید برای ما سخت است اما امیدواریم خداوند متعال به لطف خود خلأ ایشان را پرکرده کرده و رژیم غاصب صهیونیستی را به دست جبهه مقاومت از بین ببرد.

آیت الله محامی افزود: شهید سیدحسن‌نصرالله یک عمر مجاهدت داشت و دشمن همواره در صدد به شهادت‌ رساندن او بود و بعد که موقعیت او را شناسایی کرد بیش از هشتاد تن بمب بر سر او ریختند و این نشان دهنده بغض دشمن و نشان از تأثیرگذاری این شهید بزرگوار بود.

وی بیان کرد: در کشوری همچون لبنان که دارای مردمانی با مذاهب مختلف از جمله شیعه، اهل سنت و مسیحی است این شهید توانست با عقلانیت و شجاعت گروه حزب‌الله را جا بیندازد و از همه گروه‌ها افراد را پای جبهه مقاومت بیاورد و پرچمدار مقاومت در منطقه بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در روزگاری اسرائیل بخش‌هایی از سرزمین لبنان را تصرف کرده بود اما حزب‌الله آن‌ها را وادار به عقب نشینی و بعد در جنگ‌های مختلف ایستادگی کرد و اجازه نداد کشورش به تصرف در بیاید و در جنگ اول ۳۳ روز، در ادامه ۲۲ روز و سپس در ۱۱ روز مجبور به عقب نشینی شد.

وی اظهار داشت: یک انسان می‌تواند به این مقدار تاثیرگذار باشد و یک عمر در راه خدا مجاهدت کند و در نهایت خداوند عمر و جان او را خریداری می‌کند که معامله‌ سودمندی است.

آیت الله محامی با گرامیداشت نام و یاد شهدای انتظامی عنوان کرد: تامین امنیت یکی از وظایف و خدمات انتظامی و پیش نیاز توسعه و هر گونه پیشرفتی است.

وی ادامه داد: بنده سال‌ها قبل در جلسات عرض می‌کردم که قطار پیشرفت‌ سیستان و بلوچستان راه افتاده و اگر ناامنی و آشوب ایجاد شود این قطار از حرکت خواهد ایستاد و متاسفانه این اتفاقات رخ داد اما خوشبختانه با عنایت رهبر معظم انقلاب و اهتمام رئیس جمهور شهید به بیانات رهبری این قطار مجددا به حرکت در آمد و در حال حاضر پروژه‌های مختلف در سایر نقاط استان در حال اجراست.

امام جمعه زاهدان گفت: بنده سال گذشته عنوان کردم که اگر پیشرفت‌ها با همین شتاب کنونی پیش برود طی سه تا پنج سال آینده چهره استان ما تغییر چشمگیری خواهد کرد و متحول خواهد شد که آیت‌الله رئیسی از بین ما رفتند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در دولت جدید هم گفت‌وگوهایی با رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و برخی معاونان وزرا داشته‌ام و همچنان این اهتمام‌ نسبت به سیستان و بلوچستان ما وجود دارد و امیدواریم همچنان مسیر رشد استان پر شتاب ادامه داشته باشد.

آیت الله محامی بیان کرد: انتظامی زمانی می‌تواند خدماتش را به خوبی ارائه کند و مردم این خدمات را به درستی احساس کنند که پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی قوی باشد و از این سرمایه ارزشمند اجتماعی که حمایت و همکاری مردم است برخوردار باشد و این یک همکاری برد برد است و مردم از نتیجه کار و تامین امنیت استفاده می‌کنند و انتظامی هم از حمایت مردم برای حفظ خود و همچنین انجام وظیفه خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار