مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

فرهنگ جهاد و مقاومت عامل پیشرفت، در مکتب سید حسن نصرالله است

آیت الله «اعرافی» گفت: در واقع امام خمینی (ره) مکتب جهاد را در عصر جدید احیا و سید حسن نصرالله آن را امتداد داد و فرهنگ جهاد، دفاع و مقاومت به‌عنوان عامل پیشرفت، در مکتب سید حسن نصرالله برجسته است.
کد خبر: ۶۹۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ - 11October 2024
فرهنگ جهاد و مقاومت عامل پیشرفت، در مکتب سید حسن نصرالله است
به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه علمیه قم و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی با حضور حجت الاسلام «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه و در استان، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و جمعی از حوزویان در حوزه علیمه امام خمینین (ره) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک مکتب نوین در عصر جدید برخاسته از حوزه‌های علمیه و قلب مردم بود که موازنات فکر و دنیای معاصر را تغییر داد.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با شجاعت و فهم عمیق فکری با وجود حاکمیت قدرت‌های سیاسی و اجتماعی استکباری در جهان، انقلاب اسلامی را بنا نهاده و یک اندیشه و راهی نو را به روی بشریت گشوده است؛ در حقیقت انقلاب اسلامی یک گفتمان، فکر و منطق نوین است.

الهام گرفتن شهدا و آزادگان عالم از مکتب انقلاب اسلامی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به الهام گرفتن شهدا و آزادگان عالم از مکتب انقلاب اسلامی و گرامیداشت مقام همه شهدا به خصوص چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی و سید حسن نصرالله، خاطرنشان کرد: در واقع امواج و گفتمان انقلاب اسلامی ایران در سوریه، یمن، لبنان و دیگر کشورها منتشر شده و به یک جنبش جهانی تبدیل شده است؛ علت دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی نیز همین مسئله است.
ایت الله اعرافی با بیان اینکه سید حسن نصرالله تربیت شده مکتب انقلاب اسلامی ایران است، افزود: سید حسن نصرالله تربیت شده و رشد یافته مکتب انقلاب اسلامی است. در حقیقت مکتب سید حسن نصرالله، مکتب معنویت و بازگشت به ارزش‌های الهی و اعتماد به این ارزش‌هاست؛ مکتب او سبب تغییر نگرش به ارزش‌های الهی و معنویت در دنیا شد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: امام خمینی (ره) با شجاعت و فهم عمیق فکری با وجود حاکمیت قدرت‌های سیاسی و اجتماعی استکباری در جهان، انقلاب اسلامی را بنا نهاده و یک اندیشه و راهی نو را به روی بشریت گشود.

مکتب سید حسن نصرالله فرهنگ جهاد، دفاع و مقاومت را عامل پیشرفت است

وی با بیان جایگاه فرهنگ جهاد و دفاع در مکتب سید حسن نصرالله برای تغییر جهان، تصریح کرد: در واقع امام خمینی (ره) مکتب جهاد را در عصر جدید احیا و سید حسن نصرالله آن را امتداد داد و فرهنگ جهاد، دفاع و مقاومت به‌عنوان عامل پیشرفت، در مکتب سید حسن نصرالله برجسته است. 
آیت الله اعرافی با اشاره به باور و اعتقاد به توانایی‌های امت اسلامی و نیز به نیروهای جوان در سید حسن نصرالله، تأکید کرد: در واقع او با رهبری، تربیت و باور به جوانان، آن‌ها را به پرچمداران مقاومت تبدیل کرد. قدرت سید حسن نصرالله در جامعه‌سازی و شبکه‌سازی اجتماعی و فرهنگی بود.
 وی با بیان رویکرد جهانی سید حسن نصرالله، اضافه کرد: سید حسن نصرالله رویکردی جهانی داشته و منحصر به یک منطقه محدود نبود.

حوزویان باید با تمام قوا وارد میدان مبارزه با هجمه‌های دشمنان اسلام شوند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به گسترش دامنه سوال‌ها، رسالت و توقعات از حوزویان، بیان کرد: در عصر جدید مسئله‌های زیادی پدید آمده است که باید توسط حوزویان پاسخ داده شود. همه حوزویان باید در زمینه پرسش‌های جوانان و جامعه امروز‌، تحقیق کرده و پاسخ آن‌ها را بدهند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه حوزویان ما با هجمه‌های گسترده دشمنان و استکبار مواجهه هستند؛ بنابراین همه حوزویان باید با تمام قوا وارد این میدان شده و اسلام را یاری کنند. استان کرمانشاه باید حوزه‌ای با طراز عالی برای پاسخ‌گویی به همه اقشار جامعه داشته باشد.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار