دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه: وضعیت بیمارستان کمال عدوان فاجعه‌بار است

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که بر اثر تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی برای هفتمین روز متوالی، وضعیت بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه فاجعه‌بار است.
کد خبر: ۶۹۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 11October 2024

به گزارش­ گروه بین الملل دفاع‌پرس، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه در بیانیه‌ای افزود که به دلیل کمبود شدید سوخت و جلوگیری دشمن صهیونیستی از دسترسی مردم به بیمارستان‌های شمال و فشردگی و ازدحام بیش از حد مراجعه کنندگان، ساعات آینده برای زندگی بسیاری از کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان سرنوشت‌ساز خواهد بود.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه: وضعیت بیمارستان کمال عدوان فاجعه‌بار است

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه، جنایت دشمن صهیونیستی در تلاش برای از کار انداختن بیمارستان‌های شمال نوار غزه را که جان ۴۰۰ هزار نفر را تهدید می کند، محکوم کرد و رژیم اشغالگر اسرائیل، دولت آمریکا و شرکای آنها را مسوول کامل جنایات مداوم علیه مردم فلسطین دانست.

این دفتر از جامعه جهانی خواست تا به صورت فوری و بدون تاخیر هر آنچه را که می‌توانند برای نجات جان کودکان و مردم نوار غزه انجام دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه افزود: در حالی که رژیم صهیونیستی محاصره شدیدی را علیه ساکنان شمال غزه اعمال کرده است و از ورود کمک های بشردوستانه، دارو، آب و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری می کند، حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه پس از حمله گسترده به مناطق «بیت حانون»، «بیت لاهیا» و «جبالیا» برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد و ادامه این حملات وضعیت این منطقه را خطرناک‌تر می‌کند.

با گذشت بیش از یکسال از شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ویرانی بخش بهداشت و درمان از سوی اشغالگران ادامه دارد و سه بیمارستان باقیمانده در شمال این منطقه محاصره شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را که شریان اصلی زندگی و امید بیماران و مجروحان هستند، هدف قرار می دهد و خواستار تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزیایی و العوده مراکز مهم درمانی در شمال غزه شده است.

بیمارستان کمال عدوان که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و به هزاران نفر خدمات درمانی ارائه داده است طی روزهای گذشته شاهد حملات گسترده ارتش رژیم اسرائیل بوده است.

این دومین بار است که اشغالگران از کارکنان بهداشت و درمان می خواهند تا بیمارستان را تخلیه کنند، ۱۴ اکتبر سال گذشته نیز چنین درخواستی مطرح شده بود و پس از آن به این بیمارستان حمله شد.

پیشتر سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته کلینیک های این سازمان ۲۵۵ بیمار در شمال غزه را درمان کردند، افزوده بود که دسترسی مردم غزه به مراکز بهداشتی روز به روز سخت‌تر می‌شود و گزارش هایی درباره مرگ برخی به علت عدم دسترسی آنها به مراکز درمانی مخابره شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار