مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

بازدید ۳۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران

سرهنگ «سلامی» از بازدید ۳۰ هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو و سرباز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در دیدار با «غلامعلی فخاری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس در زمره ماندگارترین حوادث دوران انقلاب اسلامی و معجزه انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: بسیاری از ارزش‌های انقلابی ما در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و به ثبات رسید.

بازدید ۳۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران

وی افزود: امروز در شرایط جنگ پیچیده دشمنان انقلاب اسلامی قرار داریم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و نشر و ترویج این ارزش‌ها در بین جوانان، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند و تداوم این انقلاب را تضمین می‌کند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه امروز رسالت ما این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه زنده نگه داریم، ادامه داد: نباید بگذاریم جوانان ما نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام بی‌احساس و بی‌تکلیف شوند.

این مسئول عنوان کرد: امروز در حوزه دفاع مقدس رسالت ما این است، کاری کنیم که ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی به گونه‌ای به جوان‌ها و بدنه خدمتگزار جمعیت هلال احمر منتقل شود و در همه بخش‌ها روحیه مجاهدت استقامت، ایستادگی، ایمان، معنویت و امید در جامعه زنده بماند و منتشر شود.

وی با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس گفت: خاطرات جمعیت هلال احمر از خطوط مقدم تا خدمات شهر‌ها گنجینه و میراث گرانبها و با ارزشی است که باید به عنوان سند افتخار ماندگار شود.

وی اذعان داشت: جمعیت هلال احمر در جمع آوری کمک‌ها، جابجایی مجروحین، امدادگری در خطوط مقدم جبهه و... نقش آفرینی کرد و باید خاطراتشان جمع آوری و مستندسازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تهیه و تنظیم دانشنامه استانی دفاع مقدس است، گفت: انتظار می‌رود مداخل مربوط به جمعیت هلال احمر احصاء و بخشی از مقالات دانشنامه را به آن اختصاص بدهیم.

این مسئول بر لزوم تولید آثار هنری با موضوع نقش آفرینی جمعیت هلال احمر تأکید کرد و اذعان داشت: همچنین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد که باعث تقویت روحیه مقاومت و ترویج ارزش‌ها خواهد شد.

وی بر گسترش محافل روایتگری دفاع مقدس در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود این برنامه را با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و با محوریت سالروز عملیات‌ها برگزار شود.

این مسئول بر آموزش و فراگیری درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت کارکنان جمعیت هلال احمر و بهره گیری از جوانان و برنامه‌های فناورانه در ترویج فرهنگی جهاد و مقاومت تأکید کرد و ادامه داد: برای انتقال مجاهدت‌های جمعیت هلال احمر به نسل جوان بویژه دانش آموزان و دانشجویان، لازم است نماد نقش هلال احمر در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران جانمایی شود.

سلامی با اشاره به بازدید ۳۰ هزار دانش آموز، حدود چهار هزار دانشجو و سرباز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: انتظار می‌رود جمعیت هلال‌احمر در همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس اهتمام لازم را بعمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار