هنر و فرهنگ در خدمت ترویج فرهنگ ایثار در البرز

در دیدار مشترک مدیران کل حفظ آثار دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بر نقش بی‌بدیل فرهنگ و هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تاکید شد.
کد خبر: ۶۹۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰ - 12October 2024

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، در دیدار صمیمانه سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با غلامرضا درکتانیان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دو طرف بر اهمیت تعمیق همکاری‌ها و هم‌افزایی بین دو دستگاه فرهنگی برای ترویج مؤثر فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کردند.

 در این نشست که با هدف بررسی راهکار‌های ارتقای سطح همکاری‌های مشترک برگزار شد، طرفین بر نقش بی‌بدیل فرهنگ و هنر در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و همچنین، ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در هر دو دستگاه برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس مورد تأکید قرار گرفت.

سردار اسلامی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و اظهارداشت: دفاع مقدس یک میراث گرانبهای ملی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ و پاسداری شود.

 درکتانیان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در باور‌های دینی و ملی ما دارد و باید به عنوان یک سرمایه ارزشمند حفظ و تقویت شود.

یکی از مهم‌ترین مصوبات این دیدار، تصمیم بر تدفین یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در محل مناسبی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بود.

 این اقدام نمادین، علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، می‌تواند به عنوان یک یادگار ماندگار از دوران دفاع مقدس در این اداره کل حفظ شود. دیدار مشترک مدیران کل حفظ آثار دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گامی مهم در راستای تقویت همکاری‌های مشترک بین دو دستگاه فرهنگی و ترویج مؤثر فرهنگ ایثار و شهادت در استان البرز محسوب می‌شود.  


هنر و فرهنگ در خدمت ترویج فرهنگ ایثار در البرز

هنر و فرهنگ در خدمت ترویج فرهنگ ایثار در البرز

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار