مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از فناوری‌های نوین

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است، در استان سوژه‌های بسیار خوبی داریم که با همدلی و هم فکری می‌توانیم این سوژه‌ها را برای نسل جوان بیان کنیم.
کد خبر: ۶۹۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد نشست سرهنگ «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد،

«سید نصرالله افتخاری» رئیس پارک علم و فناوری و فناوران و شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه واقعیت فضای مجازی، هوش مصنوعی و بازی‌های رایانه‌ای بومی در یاسوج برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: عملیات وعده صادق دو، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود که از خاک ایران صورت گرفت و هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکست.

وی با بیان اینکه علم در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: ایران در طول تاریخ از لحاظ علمی سرزمین خاص و در همه موضوعات سرآمد بوده است. در حال حاضر اقتدار نظامی کشور نشأت گرفته از علم می‌باشد لذا استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه نظامی و علمی بسیارمؤثر است.

 

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از فناوری‌های نوین

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دوران دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند برای کشور است و همه نسبت به دوران پر افتخار دفاع مقدس احساس غرور دارند و هر چه زمان می‌گذرد متوجه می‌شویم که چطور مظلومانه و با اقتدار در مقابل استکبار ایستادگی کردیم و به جایگاه علم و فناوری دست پیدا کردیم. 

سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از فناوری‌های امروز انجام شود، در استان سوژه‌های بسیار خوبی داریم که با همدلی و هم فکری می‌توانیم این سوژه‌ها را با هر زبانی برای نسل جوان بیان کنیم.

وی ادامه داد: نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم پوستر اعزام نیرو به جبهه در اوایل جنگ در استان بود که یک سوژه ملی است و همچنین لرکه یک رجز خوانی حماسی است و در عملیات‌های سخت به کار می‌رفت، لذا این دو سوژه می‌توانند با استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در جامعه مطرح شوند.

این مسئول بیان کرد: ایده‌ها و توانمندی‌های استان در کشور بی نظیر است و هدف ما این است که با همکاری فناوران و شرکت‌های دانش بنیان نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس را به شکل ویژه در کشور بیان و روحیه دفاع مقدس با استفاده از مولفه‌های روز دنیا به نسل جوان انتقال داده شود.

 

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از فناوری‌های نوین

 

«سید نصرالله افتخاری» رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در مجموعه پارک علم و فناوری فناوران از توانایی‌های بسیار بالایی در سطح استانی و ملی برخوردار هستند، اما گاهی آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرند لذا استفاده از ظرفیت فناوران در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جای تقدیر دارد.

افتخاری تصریح کرد: پارک علم و فناوری این آمادگی را دارد که در زمینه کتاب‌های صوتی حوزه دفاع مقدس همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از فناوران خواست آثار تولیدی خود در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را جهت عرضه در نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی جمع آوری و معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها