قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

انتظار خاص جامعه از روحانیت و پاسداران

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: انسان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی طوری عمل کند که رضایت حجت و ولی خدا را به دنبال داشته باشد قطعاً یک توفیق و لیاقت است که به ویژه در شرایط امروز جامعه از روحانیت و پاسداران انتظار خاص است.
کد خبر: ۶۹۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ - 12October 2024

انتظار خاص جامعه از روحانیت و پاسداران به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز شنبه ۲۱ مهر در مراسم بزرگداشت آیت الله عارفی در ستاد سپاه انصار الرضا(ع) استان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه ایشان فرمودند " مایه زینت اهل بیت باشید نه مایه ننگ ما " اظهار داشت: انسان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی طوری عمل کند که رضایت حجت و ولی خدا را به دنبال داشته باشد قطعاً یک توفیق و لیاقت است که به ویژه در شرایط امروز جامعه از روحانیت و پاسداران انتظار خاص است.

وی با بیان اینکه در روایت نیز داریم کار خوب از هر کسی به واسطه حسن عمل خوب است افزود: انجام کار خوب از پاسداران و روحانیون بهتر است، چون دو پاداش دارد حسن فعلی و تقویت مسیر ولایت است.

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: ما منتسب به ولایت، امام عصر و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم کار قبیح و زشت از ما سر بزند زشت‌تر است، چون کار بد ما را به حساب نظام و روحانیت می‌گذارند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: روایتی از امام هشتم نیز داریم " هر کسی دوست دارد در احیای دین خدا نقش داشته باشد علوم ما را فرا بگیرد و آنها را برای مردم ارائه دهند"، در دوران امام صادق (ع) که فرصتی فراهم شد شاگردان بسیاری در مکتب ایشان پرورش یافتند دشمن به این پی برد که اگر ارتباط مردم با ائمه، سیره زندگی ائمه و علوم اهل بیت برقرار شود قطعاً در مسیر آنها حرکت می‌کنند که آنان را مانع شد.

 وی افزود: در عصر غیبت می‌بینیم شخصیت‌هایی که به زیبایی درخشیدند به دلیل ارائه علوم اهل بیت به بدنه جامعه است از دوران شیخ مفید تا امروز وجود امامین انقلاب چه آثار و برکاتی از خودشان به جای گذاشتند.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: در موقعیتی از جهان اسلام زندگی می‌کنیم که ۳۰۰ نفر از کشیش‌های مسیحی مسلمان شدند و اینکه کشیش مسیحی جلوی کلیسا قرآن را آتش می‌زند و به ساحت مقدس پیامبر اسلام اهانت می‌کند آثار ارائه حقیقت دین به جامعه توسط اولیای الهی است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: پرورش یافته مکتب امامت و ولایت شخصیتی مانند سید حسن نصرالله است که همانند شهدای کربلا در شب عاشورا فرمود اگر هزار بار کشته شوم و بدنم را بسوزانند باز هم از مقام معظم ولایت دست بر نمی‌دارم ین هنر مکتب و دین بزرگ است.

وی ابراز داشت: شخصیت‌هایی که رهبر انقلاب بار‌ها از آنها تمجید می‌کنند همچون آیت الله عارفی، تهامی و آیتی را داریم شخصیت‌هایی که به علم و ایمان شناخته شده‌اند و ما مدیون آنها هستیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: آیت الله عارفی در سن ۷۰ سالگی با تلاش خود مدرسه سفیران بیرجند را احیا و فعال کرد و در سال ۸۵حوزویان در آنجا شروع به تحصیل کردند که بیش از ۲۵۰ طلبه آموزش دیده فرزندان معنوی که هرجا باشند ایشان از آثار و برکات وجودشان بهره‌مند است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در سنگر حوزه‌های علمیه مجموعه بسیج طلاب را داریم با اندیشه بلند امام برای تشکیل بسیج طلبه و دانشجو که پشتوانه‌ای برای بصیرت افزایی در جامعه است افزود: آیت الله عارفی با استقبال و روحیه معنوی پیوسته زمینه‌هایی برای رشد و تعالی در عرصه‌های سیاسی و میدانی بر عهده می‌گرفت و با بسیج طلاب همکاری شایسته داشت.

وی گفت: در جریان نمایندگی ولی فقیه در استان برخی شخصیت‌ها می‌بایست با ما همراه می‌شدند که آیت الله عارفی نیز با با ما همراه شدند و بسیار نقش آفرین بودند اولین نماینده ولی فقیه در استان منصوب شد و آیت الله عارفی از روز اول همراهی شایسته و ارتباط تنگاتنگ با نماینده ولی فقیه در استان داشت.

حجت‌الاسلام نوفرستی تواضع و فروتنی در محضر همه طلاب و روحانیون را از ویژگی‌های شخصیتی آیت الله عارفی دانست و تأکید کرد: وحدت و همدلی بین علما در جهت تقویت دین و انقلاب وجود دارد که مردم از این آثار بهره‌مند می‌شوند امروز باید بیش از گذشته دغدغه تربیت شخصیت‌های آینده انقلاب را داشته باشیم.

وی بیان کرد: برخی حوادث و جریاناتی که در سطح استان رقم می‌خورد همراهی بزرگان را می‌طلبد حضور و تحسن طلاب و روحانیون در محضر مردم، همراهی و حمایت آنان در مقابله با برخی هنجارشکنی‌ها بسیار تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار کرد: همراهی علما با نماینده ولی فقیه در استان پشتوانه حرکتی است که می‌تواند در موارد هجمه‌های فرهنگی که در استان به وجود می‌آید برای سال‌ها تاثیرگذار باشد که در این جهت نیز آیت الله عارفی حضور ارزشمندی داشت لذا آیت الله عارفی هرجا احساس تکلیف می‌کرد که با اندیشه ناب ولایت می‌تواند با بیانش، تجمع یا موضع‌گیری در برابر برخی مفاسد تاثیرگذار باشد مستقیم یا غیر مستقیم همراهی داشت.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها