ایرلند: حمله اسرائیل به نیرو‌های یونیفل غیرقابل تحمل است

رئیس ستاد مشترک ارتش ایرلند گفت که حمله رژیم صهیونیستی به نیرو‌های یونیفل در مرز لبنان، نقضی آشکار و رفتاری بی پروا بوده که قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۶۹۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ - 12October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس ستاد مشترک ارتش ایرلند روز شنبه در سخنانی به‌شدت از اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن نیرو‌های یونیفل انتقاد کرد.

ایرلند: حمله اسرائیل به نیرو‌های یونیفل غیرقابل تحمل است

وی در سخنانی گفت: «شلیک از تانک به‌سوی یک برج مراقبت (نیرو‌های یونیفل) اقدامی عمدی به شمار می‌آید».

رئیس ستاد مشترک ارتش ایرلند اضافه کرد: «ادعای اسرائیل در اینباره که حمله به برج مراقبت یونیفل غیرعمدی بوده را باور نمی‌کنم».

وی تأکید کرد: «حمله اسرائیل نقض آشکار و رفتاری بی پروا بوده که قابل تحمل نیست».

نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) خبر داد که پایگاه‌هایش در منطقه رامیه در جنوب لبنان به دلیل حملات هوایی روز گذشته اسرائیل متحمل خسارت سنگینی شده است.

یونیفل با بیان اینکه یکی از نیروهایش در منطقه الناقوره در جنوب لبنان در نتیجه تیراندازی نامعلوم مجروح شده است، نسبت به آثار فاجعه‌بار «درگیری منطقه‌ای» به همه کشور‌ها هشدار داد. دو نیروی یونیفل هم روز جمعه در اثر حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان در نزدیکی پایگاه این نیرو‌ها مجروح شدند. پیش‌ازاین و در روز پنجشنبه نیز دو سرباز اندونزیایی دیگر در حمله تانک رژیم صهیونیستی آسیب دیدند.

«ژان پیر لاکروا» رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل پنجشنبه هفته پیش هشدار داد که اوضاع در جنوب لبنان بسیار نگران‌کننده است و حافظان صلح سازمان ملل در معرض خطر جدی قرار دارند. در پی حملات رژیم صهیونیستی به نیرو‌های سازمان ملل متحد، سه کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک رژیم صهیونیستی را متهم به نقض جدی تعهدات خود بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی در لبنان کردند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها