رئیس دانشگاه لرستان:

فعالیت‌های خلاقانه و علمی جهاد تبیین گسترش یابد

 نظری با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین، گفت: دشمنان مدام در حال جنگ نرم علیه ایران اسلامی هستند و ما هم باید با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خلاقانه و علمی، جهاد تبیین را گسترش دهیم.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ - 12October 2024

فعالیت‌های خلاقانه و علمی جهاد تبیین گسترش یابدبه گزارش  دفاع‌پرس لرستان، نشست رئیس و برخی مدیران دانشگاه لرستان و دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان با تأکید بر گسترش همکاری‌های دو جانبه امروز، ۲۱ مهرماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

«علی نظری»، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست درباره اهمیت ظرفیت بین‌المللی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌ها در صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های محور مقاومت مطالبی بیان کرد و گفت: دانشگاه لرستان دارای دانشجوی بین‌الملل (غیر ایرانی) است و این خودش یک ظرفیت برای گسترش فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های محور مقاومت در بیرون از مرزهاست؛ زیرا اساس کار بر صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه همکاری فرهنگی و اجتماعی بین دانشگاه لرستان با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان لرستان باید گسترش یابد و از ظرفیت اساتید دانشگاه لرستان برای فعالیت‌های فرهنگی جبهه مذکور استفاده شود، به اهمیت موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان مدام در حال جنگ نرم علیه ایران اسلامی هستند و ما هم باید با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خلاقانه و علمی، جهاد تبیین را گسترش بدهیم.

رئیس دانشگاه لرستان به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: وقتی مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی از اصطلاحات جنگی و دفاعی همچون جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و … استفاده می‌کنند اهمیت موضوع بر همگان مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: عرصه فرهنگ عرصه جنگ است و باید در این عرصه هم توان و قدرتمندی خود را افزایش داد؛ زیرا دشمنان مدام در حال جنگ نرم علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند تا روز به روز اعتقاد مردم به دین و نظام را کاهش بدهند. همانگونه که در عرصه دفاعی، شاهد اقتدار جهانی ایران هستیم باید در میدان فرهنگ هم روش‌های موجود را با رویکردهای علمی ارتقا بدهیم.
کارکردهای جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی تبیین شود

ابوذر بهاروند، دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان در این نشست با تبیین کارکردهای جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان و اینکه حلقه‌های میانی برنامه‌ریز فرهنگی و اجتماعی براساس مشارکت مردم، بایستی گسترش یابند، گفت: جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی یک جبهه مردمی و غیر دولتی است که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشارکت مردم عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به نفس مردم در مشارکت در امور را باید تقویت کرد و از سوی دیگر بایستی تلاش کنیم اعتماد مردم به نظام هم روز به روز، بیشتر شود، هم‌اندیشی با نخبگان حوزه و دانشگاه که منجر به راهبردهای اجرایی بشود را ضروری دانست و افزود: یکی از رسالت‌های مهم تقویت فرهنگ اخوت و برادری در سطح جامعه است که ولایت افراد نسبت به همدیگر است؛ یعنی روحیه و فرهنگ اخوت در جامعه نهادینه شود.

بهاروند با بیان اینکه اهمیت دادن به مفهوم پیشرفت است، یعنی جامعه پیشرفت همه‌جانبه داشته باشد که متفاوت از مفهوم غربی توسعه است، اضافه کرد: پیشرفت آن گفتمانی است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است؛ در پیشرفت، علاوه بر جنبه‌های سخت‌افزاری، معنویات دینی و عدالت هم تقویت می‌شود و عدالت فدای پیشرفت نمی‌شود؛ پیشرفت با توسعه متفاوت است.

وی، خواستار ارتباط هر چه بیشتر نخبگانی دانشگاهی و حوزوی با جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان شد.
کیفیت و اثربخشی کارهای فرهنگی مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از آسیب‌ها و ضعف‌ها در کارها و فعالیت‌های فرهنگی این است که در برخی حوزه‌های جهاد تبیین و فعالیت فرهنگی و اجتماعی، فعالیت کیفی ضعیف بوده است که بایستی فعالیت‌ها از نوع کیفی‌تر و اثرگذارتر باشند.

وی با بیان اینکه همیشه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، بایستی علاوه بر کمیت کارها، به کیفیت و اثربخشی آن‌ها هم توجه جدی کرد، ادامه داد: باید نیروهای پا به کار و کمر به همت بسته در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تقویت شود و از نیروهای متخصص فرهنگی و اجتماعی و متخصص در جهاد تبیین، بیش از پیش، بهره‌گیری و استفاده بشود.

محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده معاونت فرهنگی این دانشگاه را ارائه داد و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که همکاری‌های مشترک خود با جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان را گسترش بدهد.

میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان و خانواده و رئیس روابط عمومی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی خواهان گسترش همکاری بین دانشگاه لرستان با جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان شد و گفت: لازم است از ظرفیت نخبگانی دانشگاه لرستان براساس همکاری مشترک کاربردی، استفاده بشود؛ دانشگاه لرستان دارای دانشمندان دو درصد و یک درصد است؛ بنابراین پیشنهاد به جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان این است از این ظرفیت‌های نخبگانی در کاستن از نظام مسائل کشور و استان استفاده نماید.

غلامحسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان و مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور ضعف وحدت‌رویه در برخی امورات است، اظهار کرد: وقتی رئیس‌جمهور یا وزیر تغییر می‌کند نباید وحدت‌رویه‌ تضعیف شود؛ وقتی موضوعی به قانون تبدیل می‌شود باید اجرا شود و تغییر مقامات نباید تغییر در اجرای آن ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در امور فرهنگی و اجتماعی باید وحدت‌رویه در کشور نهادینه و تقویت شود و اجرای امور تابع نظرات شخصی و سلیقه‌ای نباشد، اضافه کرد: هرچه‌قدر مدیران تلاش کنند رضایت اجتماعی را در سطح مردم افزایش دهند، خدمت بیشتری به نظام و کشور کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه افزایش رضایت اجتماعی از عملکرد مدیران بخش مهمی از افزایش اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی است، گفت: یکی از مصادیق تداوم راه شهدا این است که خدمتگزاری به مردم بیشتر شود و رضایت مردم هم افزایش یابد؛ گفتمان امامین انقلاب، گفتمان خدمت بی‌منت به مردم است.

در این نشست، سایر اعضای حاضر دیدگاه‌های خود با محوریت گسترش همکاری با جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان لرستان را بیان کردند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها