کارشناس مذهبی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (س) ساری:

انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد

«مفیدی» گفت: انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد و سرانجام به رستگاری ابدی می‌رسد.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «مهدیه مفیدی» کارشناس مذهبی امروز در نشست علمی که با موضوع «نقش تربیت اخلاقی والدین در زمینه‌سازی ظهور» با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) ساری برگزار شد، اظهار داشت: انتقال ارزش‌ها و باورداشت‌های جامعه به فرزندان از مهم‌ترین کارکرد‌های خانواده است، از سوی دیگر، محبت و دوستی اهل‌بیت (ع)، به ویژه محبت امام زمان (ع)، از ارزش‌های برجسته جامعه دینی به شمار می‌آید که انتقال این ارزش مهم، همانند ارزش‌های دیگر از کارکرد‌های نهاد خانواده است.

وی در ادامه با اشاره به این حدیث پیامبر گرامی اسلام (ع) که فرمودند: «فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل بیت او و خواندن قرآن»، افزود: والدین با پرورش نسلی منتظر در سایه محبت به حضرت می‌توانند زمینه ظهور را فراهم آورند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در عصر حاضر، اعتقاد به ظهور منجی و مصلح جهانی یا همان مسئله مهدویت، موضوعی همگانی و فراگیر است و در واقع، به آرمانی جهانی تبدیل شده است، ادامه داد: این اعتقاد سبب توجه روزافزون منتظران و به ویژه شیعیان به موضوع مهدویت و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی شده است؛ از این رو والدین در تربیت نسل منتظر، نقش سنگین‌تر و حساس‌تری دارند.

مفیدی بیان‌ کرد: ساخت چنین جامعه‌ای ایده‌آل به الزاماتی نیاز دارد که از جمله این الزامات، تربیت افراد جامعه منتظر بر اساس صفات و رفتار‌های است که والدین می‌توانند با پرورش شخصیت، اظهار محبت، توجه به استقلال‌طلبی، درونی کردن ارزش‌های دینی و اخلاقی در فرزندان، زمینه‌ساز ظهور شوند.

وی در ادامه خاطرنشان‌ کرد: اگر ما موفق به تربیت نسلی شویم که احترام و عشق به امام زمان (عج)، در وجودش نهادینه و تبدیل به باور شود، می‌توانیم امید داشته باشیم که زمینه ساز ظهور خواهد شد.

انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد

انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد

انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها