امام جمعه قزوین:

اعتماد مردم عمود خیمه انقلاب است

آیت الله «عابدینی» گفت: حفظ اعتماد مردم به معنای حفظ سرمایه اجتماعی نظام است و باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم همیشه به نظام اعتماد کنند.
کد خبر: ۶۹۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین  در دیدار با «ابوالفضل خمسه» بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: مبارزه با فسادهای کلان نباید طوری باشد که به مفاسد خرد و کوچک توجه نشود و باید مبارزه با مفاسد خرد و کلان همزمان و توأمان انجام شود. در ضمن مبارزه با فساد باید به‌موقع و در زمان مناسب انجام شود تا اثرگذار باشد.

وی اعتماد مردم را عمود خیمه انقلاب دانست و افزود: بنابراین حفظ اعتماد مردم به معنای حفظ سرمایه اجتماعی نظام است و باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم همیشه به نظام اعتماد کنند؛ البته معنای مردم به نظام اعتماد دارند و نشانه این اعتماد هم این است که پای کار دفاع از نظام هستند و در مقابل فتنه‌گران و پای امنیت کشور ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فراگیری فساد عذاب خدا را به‌دنبال دارد، گفت: بنابراین اگر در حوزه مبارزه با فساد کوتاهی کنیم، در این صورت مقصرترین افراد در شکل‌گیری مفاسد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

عابدینی افزود: مردمی که فساد را گزارش می‌کنند، باید در جریان پیگیری گزارشات خود باشند، اگر گزارش اشتباهی داده‌اند، باید به آن‌ها اطلاع داده شود که گزارششان اشتباه بوده است، اگر هم گزارش آن‌ها درست بوده هم باید موضوع و مسئله‌شان پیگیری و در جریان نتیجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: امام عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزتمندی حق را نادیده نگرفت، مگر اینکه ذلیل و خوار شد، و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی پای حق نایستاد، مگر اینکه خدا به او عزت داد؛ این یک مسئله کلیدی قانونی و دینی است.

امام جمعه شهر قزوین ارتباط با مردم را کاری بسیار پسندیده توصیف کرد و گفت: این ارتباط می‌تواند در مساجد شکل بگیرد و حتی شما می‌توانید به‌صورت مجزا با امامان جماعت ارتباط بگیرید، چرا که امامان جماعت ما یاران خوبی برای سازمان بازرسی هستند.

عابدینی با اشاره به الگوی نظارتی در دیدگاه امام‌علی (ع) اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در بحث نظارت خیلی جدی بودند، همه کارهایی که اکنون وزارتخانه‌ها و قوای سه‌گانه به‌دنبال انجام آن هستند، امیرالمؤمنین (ع) یک تنه به بهترین شکل انجام می‌داد.

وی ادامه داد: در زمان امیرالمؤمنین (ع) مسجد کوفه قسمت‌بندی شده بود و حضرت در هر قسمت مشغول به انجام کاری می‌شدند، گویا مسجد ساختمان تمام‌عیار همه وزارتخانه‌ها بود. در ضمن حضرت دقت می‌کردند که ببینند بازاریان کالاها را به چه صورت می‌فروشند، یعنی به‌صورت مویرگی نظارت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها