مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر در خراسان رضوی:

جهاد سازندگی خراسان ۶۱ هزار اعزام نیروی متخصص به جبهه‌ها داشته است

شریعت‌احمدی گفت: اعزام ۶۱ هزار نیروی متخصص به جبهه‌های نبرد توسط جهاد سازندگی خراسان در دوران دفاع مقدس به این دلیل با موفقیت انجام شد که ارتباط این سازمان انقلابی با متخصصان هر حوزه مانند پیشه‌وران، صنعتگران، کشاورزان و سایر گرایش‌ها و تخصص‌های دیگر خوب بود.
کد خبر: ۶۹۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱ - 13October 2024

جهاد سازندگی خراسان؛ ۶۱ هزار اعزام نیروی متخصص به جبهه‌ها داشته است«حسین شریعت‌احمدی» مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر در خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی، ضمن انتقاد از عدم روایت درست نقش و حضور جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در مظلومیت جهادگران همین بس که بنا به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ امام خمینی (ره)، آن‌ها سنگرسازان بی‌سنگر بودند و در کتب تدریسی تاریخ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها نیز سهم این نهاد انقلابی از یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای، نیم صفحه است! که حکایت از مظلومیت جهادگران جهاد سازندگی دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های رزمندگان در احداث پل بعثت بر روی رودخانه اروندرود گفت: اگر بخواهیم نقش جهاد را در احداث پل بعثت که در تاریکی شب و سکوت مطلق، به صورت استتار و ظرف شش ماه احداث شده برای نسل جدید روایت کنیم؛ مستلزم زمان زیادی است. امروز اگر شرکتی بخواهد این پل را به طول ۹۰۰ متر، در عمق ۱۳ متری و با چهار هزار و ۵۰۰ لوله هفت تنی! احداث کند، کوتاهترین زمانی که بتواند این پروژه را به اتمام برساند؛ دو سال است.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر در خراسان رضوی گفت: روایت دقیق و درست این مجاهدت‌ها، کار سازمان‌ها و نهاد‌هایی مثل وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است و دستگاه‌هایی مانند اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، باید در این زمینه بسترساز باشند.

شریعت‌احمدی یادآور شد: اگر جهاد سازندگی، چهار شهید شاخص داشته باشد؛ سه نفر آنها یعنی شهیدان «محمد طرحچی»، «سید محمدتقی رضوی» و «هاشم ساجدی» اهل خراسان هستند؛ بر همین اساس باید گفت که این استان دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های جهادی و مهندسی رزمی در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهدیم که برخی از راویان دفاع مقدس، که سبقه حضور در این حماسه ماندگار را داشتند، شناخت درست و صحیحی نسبت به نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس ندارند تا بتوانند در روایتگری خود به آن بپردازند که می‌طلبد که با مطالعه آثاری که در این حوزه تالیف شده این شناخت حاصل شود. برای مثال، جهاد خراسان؛ ۶۱ هزار اعزام نیروی متخصص به جبهه‌های نبرد داشته؛ این اتفاق از آن روی بود که ارتباط این سازمان انقلابی با متخصصان هر حوزه مانند پیشه‌وران، صنعتگران، کشاورزان و سایر گرایش‌ها و تخصص‌های دیگر خوب بوده است.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر در خراسان رضوی تأکید کرد: برای اینکه ارتباط جهاد سازندگی در زمینه تقویت جبهه‌ها با محوریت روستا‌ها قوی باشد؛ این سازمان انقلابی، اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها را به اردوگاه هجرت در آبادان می‌برد و آن‌ها را زیر موشک و خمپاره‌های دشمن آموزش می‌داد.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: این افراد، وقتی که به روستای خود بازمی‌گشتند؛ به‌عنوان نماینده جهاد سازندگی، مسئول اعزام نیرو به جبهه‌ها تعیین می‌شدند. آن ۶۱ هزار اعزام نیرو، که اکثراً روستایی بودند، از خراسان بزرگ این طور برای جبهه‌ها تأمین می‌شدند.

شریعت‌احمدی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی خراسان؛ ۳۷۰ شهید، بیش از هزار و ۲۰۰ نفر جانباز و بیش از ۴۰ نفر آزاده در دوران دفاع مقدس؛ تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) وظیفه ذاتی و اصلی‌ جهاد سازندگی، رفع محرومیت از روستا‌ها بوده است، گفت: در اساس‌نامه این نهاد انقلابی، قید نشده بود که بایستی حتماً در موقعیت جنگی هم حضور پیدا کند، حال آنکه نیرو‌های جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان برای مقابله با تجاوز دشمن بعثی نقش‌آفرینی کرده‌اند، اما متأسفانه همین حضور خود عاملی شده که سوابق نیرو‌های جهادی، ناقص محاسبه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار