امام جمعه شاهرود:

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

حجت الاسلام «امینی» گفت: یکی از مصادیق زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره‌ها، اجلاسیه و همایش شهدا است، برگزاری این یادواره‌ها برای این است که حیات تاثیرگذار شهیدان را حس کنیم و برای برطرف کردن مشکلات از آنها کمک بگیریم.
کد خبر: ۶۹۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ - 13October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل گلزار شهدای شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: اجلاسیه شهدا مقدمه استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج شعائر دینی برای نسل آینده ضروری است، ابراز کرد: ارزش‌های دینی را باید با زبان تاثیرگذار شعر، مستندسازی، تئاتر خیابانی و سرود به جوانان و نوجوانان منتقل شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اجلاسیه مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره شهدای استان سمنان در سال ۱۴۰۴ است، اظهار کرد: کنگره شهدا برای سال آینده مجوز دریافت کرده است و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: خروجی و نتیجه اجلاسیه شهدای شاهرود باید این باشد که دل و ذهن مردم به ویژه نسل جوان به یاد شهدا و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت سوق داده شود.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: یکی از مصادیق زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره‌ها، اجلاسیه و همایش شهدا است. برگزاری این یادواره‌ها برای این است که حیات تاثیرگذار شهیدان را حس کنیم و برای برطرف کردن مشکلات از آنها کمک بگیریم.

امام جمعه شاهرود به برگزاری سالیانه ۵۴ یادواره شهدا در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: اجلاسیه شهدا می‌تواند از قشرهای مردم با سلایق مختلف را جذب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها