برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز وفات حضرت معصومه (س)

ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه (س) در حرم مطهر رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۶۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ - 13October 2024

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز وفات حضرت معصومه (س)به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، هم زمان با سالروز رحلت شهادت‌گونه اخت الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سوگواری در حریم کبریایی رضوی برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه‌ها از شامگاه یکشنبه ۲۲ مهرماه مصادف با شب رحلت بانوی کرامت بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله توسط جواد قربان‌پور آغاز می‌شود و در ادامه زائران حرم مطهر رضوی پس از استماع شعرخوانی رضا رحیمی عنبران، پای منبر حجت‌الاسلام اسماعیل مقری می‌نشینند. 

مرثیه‌سرایی در سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) با نوای ابراهیم احمدی و ابوطالب خالق‌پور از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

ویژه‌برنامه‌های سالروز وفات کریمه اهل‌بیت (ع)

روز دوشنبه ۲۳ مهر نیز از ساعت ۹:۳۰ آغاز این ویژه‌برنامه‌ها با بیان احکام و مسائل شرعی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی‌نجات آغاز می‌شود و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالفضل مبارز شاعر آئینی اهل‌بیت (ع) سروده‌های خود را با موضوع اخت‌الرضا (ع) به بانوی با کرامت قم تقدیم خواهد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام حسین ذاکر در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان مهدی نیک‌بخت در سوگ حضرت معصومه (س) مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

آئین عزاداری شام وفات حضرت معصومه (س) نیز شامگاه دوشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای جواد قربان‌پور آغاز می‌شود و در ادامه مهدی گواهی در مدح حضرت معصومه (س) دکلمه‌خوانی می‌کند.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل مقری است و خاتمه مراسم نیز با مرثیه‌سرایی احد سبزی و علیرضا نژادحسین خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار