نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تقویت فرهنگ حضور در مسجد/ ضعیف شمردن نماز در جامعه موجب پیروزی دشمن می‌شود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه ما به موازات فرهنگ نماز، فرهنگ حضور در مسجد را هم باید تقویت کنیم، گفت: اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ - 13October 2024

لزوم تقویت فرهنگ حضور در مسجدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دهمین اجلاس نماز مازندران (نماز نسل نو و رسالت ما) که دانشگاه پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن فضای تهدید و ارعاب دشمن در نماز جمعه شرکت کردند و بعد از آن بدون هیچ عجله و شتاب‌زدگی ترس‌آلود در بین مردم تهران حضور پیدا کرده و مردم روح جانانه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هر کسی در آن نماز جمعه بود همه آماده شهادت بودند، افزود: به‌نظر من آن نماز جمعه یک رزمایش بود، درود خدا به این ملت وفادار حاضر در صحنه.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاسیه خیلی مقدمات لازم دارد، امیدواریم برگ زرینی در تاریخ نماز مازندران باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ۳۰ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اجلاسیه‌های سراسری نماز در سی استان، یادآور شد: از نماز بسی گفتند و گفتیم، نماز را نمازگزاران می‌شناسند، خدای بزرگ هم دستور داده قرآن بخوانید تا بدانید حکم و دستور خدا چیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما یک مقدمه جز و یک کل داریم، حکم خدا باید خط قرمز ما باشد، همیشه در زندگی یک انسان مسلمان مومن، حکم خدا خط قرمز باید باشد.

این مسئول یادآور شد: حجاب یک واجب شرعی است همچون خمس و زکات، مشروبات حرام است، دزدی حرام است، حکم خدا را باید گفت، قرآن نماز دارد، روزه دارد، اینکه این حکم خداست باید در زندگی ما اولویت اول را داشته باشد.

وی همچنین گفت: ما در رابطه با نماز باید کارکردی و عملیاتی و اجرایی بحث کنیم تا نمونه کارکرد نماز را نشان دهیم، تمام این موفقیت‌ها یک قلم از کارکرد نماز است، شب‌های جبهه‌ها و شب عاشورا شب مناجات و نماز بوده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه کارکرد‌های درست نماز برای نسل نو درس است، عنوان کرد: خدای ناخواسته اگر انسان بانمازی کارکرد بد و ضعیف داشته باشد بسیار مخرب است، بنابراین توجه به عمل و عملکرد را باید برای نمازگزاران ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: از نظر عمل و اجرا خیلی از نماز تعریف کنیم اینکه چند نمازخوان تربیت کردیم مهم است، مثلا اینکه چند دانشجو در نماز جماعت ظهر حضور دارند یا در ادارات، مهم است که تعداد زیادی نیرو دارند، اما نمازگزار کم است.

امام جمعه ساری اعلام کرد: باید کاری کرد که در عمل نمازخوان زیاد باشد، بسیاری نماز می‌خوانند، اما در مسجد نه، ما به موازات فرهنگ نماز، فرهنگ حضور در مسجد را هم باید تقویت کنیم.

این مسئول با اشاره به روایتی گفت: پیامبر اکرم (ص) معتقد بود که فرد نابینا باید در مسجد نماز بخواند، باید با دانشجویان و نسل نو نشست و نمازخوان تربیت کرد، اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها