هانی‌زاده‌ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پیام سفر مقامات ایرانی به بیروت

کارشناس مسائل غرب‌ آسیا گفت: ژنرال‌های ارتش اشغالگر قدس اذعان می‌کنند که هرگونه حمله از سوی ارتش این رژیم به تاسیسات حیاتی ایران به مفهوم نابودی «اسرائیل» خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸ - 14October 2024

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در رابطه با سفر مقامات ایرانی به لبنان، اظهار داشت: سفر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی به لبنان سفر کردند به‌منظور تقویت روحیه و بالا بردن انسجام هرچه بیشتر محور مقاومت صورت گرفت.

هانی‌زاده‌: ژنرال‌های ارتش هرگونه حمله به ایران را به مفهوم نابودی «اسرائیل» می‌دانند

هانی‌زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت لبنان و سوریه قرار دارد، افزود: با توجه به دیداری که «محمدباقر قالیباف» و «سید عباس عراقچی» با مقامات لبنانی ازجمله مقامات حکومتی و مردمی داشتند، این موضوع نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت لبنان و سوریه و همچنین در کنار محور مقاومت قرار دارد و هرگز تحت هیچ شرایطی از کمک به مرم لبنان فروگذار نخواهد کرد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در ادامه به تاثیر بالای سفر مقامات کشورمان به لبنان بر همبستگی ملی در داخل پرداخت و بیان داشت: از طرف دیگر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان تاثیر بسیار بالایی بر همبستگی ملی در داخل لبنان دارد. ضمن اینکه انجام این سفر موجب می‌شود تا شاهد نزدیکی دیدگاه طوایف مختلف لبنان در میدان تقابل با رژیم صهیونیستی نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس در شرایطی انجام شده است که رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل تهدید کرده بود که هر هواپیمای ایرانی را که وارد حریم هوایی لبنان شود مورد هدف حملات جنگنده‌های خود قرار خواهد داد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی جرات تهدید هواپیمای مقامات کشورمان را ندارد، اضافه کرد: در نهایت شاهد بودیم که هواپیما‌های حامل این دو مقام ارشد کشورمان در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت نشست و رژیم صهیونیستی هم جرات انجام هیچ واکنشی را نداشت. این موضع نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پیام بسیار مهمی برای منطقه و جهان دارد که ایران همواره از یک قدرت بازدارندگی برخودار است و هرگونه ماجراجویی این رژیم اشغالگر را به شدت پاسخ خواهد داد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا به تشدید اختلاف نظر‌ها در داخل رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط منطقه، طبیعی است که اختلاف‌نظر‌ها در درون حاکمیت رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. اخیرا هم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تشکیل جلسه داده است و تمامی ژنرال‌های ارتش که در این کابینه حضور داشتند اتفاق‌نظر داشتند که هرگونه حمله به ایران و تاسیسات این کشور به مفهوم نابودی «اسرائیل» خواهد بود.

وی گفت: بر همین اساس، حاضران در نشست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» هشدار دادند که حداقل در شرایط فعلی از هرگونه ماجراجویی علیه ایران خودداری کند؛ اما اگر این اتفاق (حمله رژیم صهیونیستی به ایران) روی بدهد هم طبیعتا جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌ای به طرف متجاوز خواهد داد؛ به صورتی که این رژیم متجاوز از صحنه روزگار محو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار