جانبازان نشانه‌هایی هستند که مسیر را گم نکنیم

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین نکوداشت اسوه‌های ایثار ویژه سروقامتان فراجا، گفت: جانبازان نشانه‌هایی هستند که مسیر را گم نکنیم.
کد خبر: ۶۹۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳ - 13October 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین نکوداشت اسوه‌های ایثار ویژه سروقامتان فراجا که با حضور ۴۸ جانباز سرو قامت فراجا و خانواده‌های عزیز آنها از سراسر کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، بیان داشت: حضور در جمع شما که اهل رزم بودید و در میدان به افتخار جانبازی رسیدید مایه افتخار است.

جانبازان نشانه‌هایی هستند که مسیر را گم نکنیم

وی اظهار داشت: اگر یادمان باشد در زمان جنگ تخریب چی‌ها دو کار انجام می‌دادند اول این که نوار سفیدی سر خود می‌گذاشتند و دو طرف معبر هم قرص‌های نشانه می‌گذاشتند و گردان پیشرو‌ها از روی نوار سفید می‌رفتند و بقیه با دیدن قرص‌های نشانه راه را می‌یافتند تا بتوانند سختی میدان را از سر بگذرانند و خاکریز‌ها را یکی پس از دیگری طی کنند و در واقع این کار با کسانی که معبر باز می‌کردند و وسایلی که نشانه معبر بود شروع می‌شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: جانبازان عزیز همان قرص‌های نشانه، هستند اینها برای آن حضور دارند که ما راه را گم نکنیم و دور امام خود بتوانیم به درستی بچرخیم.

سردار رادان تصریح کرد: شهدا جان شیرین خود را نثار کردند و راه گذشت را نشان دادن و جانبازان مسیر ایثار، یعنی همچنان پیوسته و مداوم سختی‌ها راه آن‌ها را متوقف نمی‌کند.

وی گفت: این نشانه‌ها از موهبت‌هایی است که خدا به برگزیدگان خود اهدا می‌کند تا کوله بارشان برای فردای قیامت پر باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: خوشا به حال همسران جانبازان که فردای قیامتشان را تضمینی مال خودشان کردند و حسرتشان خیلی اندک است و می‌توانند تا مقام شفاعت برسند، باید به خانواده عزیز جانبازان بگوییم این افتخار بزرگیست که در یک مدت با وجود سختی‌های فراوان در کنار جانباز هستید و از برکت این از خود گذشتگی بهره‌مند خواهید شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بیان خاطره‌ای گفت: چند سال قبل خدمت خانواده جانبازی رسیدیم که سالیانی در بستر بود و از همسر ایشان خواستیم که به سفر معنوی کربلا برود و قول هم دادیم که پرستار جانباز عزیز باشیم.

وی افزود: همسر این جانباز بدون هیچ مکث قبول نکرد و گفت من اکنون در دالان بهشت هستم به خاطر خدمت به همسر جانبازم و از این مقام و مرتبه نمی‌گذرم و حاضر به سفر کربلا نیستم.

سردار رادان تصریح کرد: نکته این است که زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به ماند برجا و بنابراین زندگی جانبازان عزیز و همسر و خانواده‌های آنان مصداق این هنرمندی است. 

این مقام ارشد انتظامی در پایان به جانبازان گفت: با همه سختی‌هایی که دارید قدر خانواده‌های خود را بدانید که اگر نبودند همه چیز فرق می‌کرد و همچنین به خانواده عزیز جانبازان هم باید بگوییم در دالان بهشت که حضرت حق برایتان قرار داده از فیوضات آن بهره‌مند شوید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین به همرزمان خود گفت: خداوند جانبازان را نیز برای ما قرار داده تا بتوانیم با خدمت به این عزیزان کوله بار خودمان را برای قیامت پر کنیم.

شایان ذکر است در این آیین از ۴۸ جانباز سروقامت قطع نخاع، قطع دوپا و بصیر (نابینا) فراجا و خانواده عزیز آن‌ها تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها