یادداشت/ سید حسن ناصری شکیب

عملیات «طوفان‌الاقصی» و انسجام محور مقاومت

جبهه مقاومت، علی‌رغم شهادت فرماندهان خود و تحمل خساراتی جدی، همچنان فعال و قادر به بازسازی و گسترش خود است همچنانی که توانست عراق و یمن را هم به جبهه مقابل اسرائیل بکشاند در حالی که هدف اصلی ماشین جنگی اسرائیل در جنگ اخیر، از کار انداختن حماس و حزب‌الله بود.
کد خبر: ۶۹۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲ - 14October 2024

عملیات «طوفان‌الاقصی» و انسجام محور مقاومتگروه استان‌های دفاع‌پرس - «سید حسین ناصری شکیب» پیشکسوت دفاع مقدس؛ بعضی ناظران سیاسی معتقدند عملیات ۷ اکتبر سال گذشته حماس برعلیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی و به دنبال آن واکنش جنون‌آمیزی که اسرائیل از خود نشان داد و تاالان بیش از ۴۲ هزار فلسطینی بی‌دفاع را به شهادت رسانده است و بیشتر از ۹۰ درصد ساختمان‌ها و اماکن غزه را به تلی از خاک تبدیل کرده، جز اینکه فلسطینیان و دیگر اضلاع جبهه مقاومت را به تله یک جنگ نابرابر و ویرانگر کشانده باشد فایده دندانگیری برای آنان نداشته است! اما اگر بدانیم ساکنان غزه و رزمندگان فلسطینی در چه شرایطی دست به این عملیات در واقع استشهادی زدند تحلیل‌ها تفاوت خواهند کرد:

۱- فلسطینی‌ها در طول بیش از ۷۰ سال اشغالگری مهاجرین بی‌وطن یهودی که از چهار گوشه دنیا به فلسطین هجوم آورده بودند با همه رویکرد‌های ملی و مارکسیستی و اسلامی جنگیدند ولی در سایه حمایت غربی‌ها از دولت نحس صهیون، ره به جایی نبردند.

۲- فلسطینیان هرچه بیشتر به طرح‌های ظالمانه به اصطلاح صلح خاورمیانه مثل «اسلو» ۱و ۲ و طرح «دو دولت» تن دادند، از سوی صهیونیست‌ها کمتر انسانیت و انصاف دیدند بطوری که شاهد رشد قارچ‌گونه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری رود اردن بودند در حالی که در طرح دو دولت این منطقه متعلق به دولت فلسطین است.

۳- مردم فلسطین خصوصاً ساکنان غزه چنان مورد تحقیر و ایذا و اذیت سربازان صهیونیستی قرار گرفته بودند که برای رفتن به محل کار و تحصیل خود باید روزانه ساعت‌ها در صف ایست و بازرسی‌های چند لایه صهیونیست‌ها می‌مانند و گاه با اعضا خانواده خود باید از آن سوی سیم خاردار صحبت می‌کردند! 

۴- کشور‌های عربی امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰ با وساطت آمریکا، «پیمان ابراهیم» مبنی بر عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند و می‌رفت که مسئله فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شد و همه اینها در سایه بی‌تفاوتی و رضایت ضمنی قدرت‌های جهانی و به اصطلاح سازمان‌های بین‌المللی صورت می‌گرفت.

در چنین شرایطی بود که سال گذشته «طوفان‌الاقصی» به مثابه خشم متراکم شده ساکنان بزرگترین زندان روباز دنیا (غزه) به یکباره بر سر زندانبانان صهیونیست خود منفجر شد به این امید که شاید توجهی را در این جهان کور و کر به خود جلب کند.

به رغم سنگینی غم غریبانه غزه و شهادت مظلومانه هزاران زن و کودک و رزمنده فلسطینی در این ۱+۷۵ سال گذشته، طوفان‌الاقصی نتایجی را در بر داشت:

- مسئله فلسطین از خطر فراموشی خائنانه عبری - عربی عبور کرد و بار دیگر نه تنها به خبر تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شد بلکه امروز شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد.» در سراسر کشور‌های اروپایی و خود آمریکا سر داده می‌شود و فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.

- امروز بسیاری از کشور‌های غربی و اروپایی ضمن محکوم نمودن جنایت‌های صهیونسیتی‌ها، از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنند و طرح «دو دولت» به طور جدی در سازمان ملل مطرح است.

- چهره‌ی کریه اسرائیل و اقدامات جنایتکارانه آن برای بسیاری از کشورها، مردم و سازمان‌های حقوق بشری جهان آشکار گردید و اسرائیل دیگر نمی‌تواند با تظاهر به مظلومیت، داعیه تنها کشور دارای مرام دموکراسی در منطقه خاورمیانه را داشته باشد.

- عربستان سعودی رسماً اعلام کرده است تا تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، اجرای طرح عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل موسوم به «پیمان ابراهیم» کان لم یکن می‌باشد.

- جبهه مقاومت، علیرغم شهادت فرماندهان خود در فلسطین و لبنان و تحمل خساراتی جدی در طول یک سال گذشته، همچنان فعال و قادر به بازسازی و گسترش خود است همچنانی که توانست عراق و یمن را هم به جبهه مقابل اسرائیل بکشاند در حالی که هدف اصلی ماشین جنگی اسرائیل در جنگ اخیر، از کار انداختن حماس و حزب‌الله بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار