نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رعایت احکام و اخلاق اسلامی در ادارات ضرورت دارد

حجت الاسلام نوری گفت: در زندگی امروزه و الزامات نوین آن با ایجاد ادارات و مجموعه‌های خدمات رسان به اقشار جامعه ضرورت رعایت احکام و اخلاق اسلامی نیز ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.  
کد خبر: ۶۹۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ - 14October 2024

رعایت احکام و اخلاق اسلامی در ادارات ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز (دوشنبه) در نشست اخلاق اداری مدیران ادارات، اظهار داشت: دین اسلام، دین مکارم اخلاق و عقلانیت است. اسلام در تمامی زمینه‌ها احکام و دستوراتی دارد که رعایت آن به صورت خودکار رعایت ابعاد مختلف نیز هست. در زندگی امروزه و الزامات نوین آن با ایجاد ادارات و مجموعه‌های خدمات رسان به اقشار جامعه ضرورت رعایت احکام و اخلاق اسلامی نیز ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند. 

وی با تأکید بر ضرورت وجود تخصص و تعهد و به ویژه صداقت در امور جاریه سازمان، تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید تمام عناصر و کارکنان سازمان به آن اهتمام داشته باشند، صداقت است. یکی از بایسته‌های هر اداره، نهاد و یا سازمانی داشتن چارچوب و ضوابط اخلاقی برای کارکنان است. اگر در یک مجموعه اداری چارچوب مشخص و مدونی در حوزه اخلاق وجود داشته و بر رعایت آن نظارت لازم صورت پذیرد، شاهد یک سازمان اخلاقی خواهیم بود.

حجت الاسلام نوری با اشاره بر تعهد در کار و انجام امور به بهترین وجه، گفت: هر یک از افراد در جامعه باید صرف نظر از واکنش‌های احتمالی، امور و وظایف خود را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین نحو ممکن انجام دهند. در مقابل نیز تعهد نسبت به کارمند در جهت بهبود معیشت، دریافت پیشنهاد جهت بهتر شدن امور و احترام به نظرات آنان و غیره را از ضروریاتی دانست که مدیران ملزم به توجه به آن هستند. همچنین ثبات شخصیتی و نقدپذیری از ویژگی‌هایی است که مدیران باید واجد آن باشند و این ویژگی‌ها است که موجب ارتقای اخلاق در آن مجموعه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار