اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج در اردبیل برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس استان اردبیل گفت: اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل، ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در سالن فدک اردبیل برگزار می‌شود و حضور عموم مردم رایگان است.
کد خبر: ۶۹۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 14October 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سرهنگ «سیدمحمد لطیفی» معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس استان اردبیل در نشست رسانه‌ای پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل که عصر روز گذشته (یکشنبه) در محل بسیج پژوهشی استان برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره با اهداف ترویج فرهنگ ناب بسیج، بسط و توسعه فرهنگ هنری ایرانی_اسلامی، بازتاب هنرمندانه فعالیت‌های بسیج، مهارت‌افزایی شبکه تئاتر بسیج، استعدادیابی و ظهور جوانان علاقمند به تئاتر و حمایت از هنرمندان متعهد و جهادی شکل یافته است.
اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج در اردبیل برگزار می‌شود
وی افزود: این جشنواره با حمایت‌های متعدد برخوردار شد تا بتوانیم پس از چند سال وقفه و اجرای غیرحضوری، دوباره این جشنواره را به طور حضوری اجرا کنیم و در همین راستا از سردار «محمدی اصل» و سرهنگ«علی مردانه» که بسیار در این زمینه کوشا بودند، تشکر به عمل می‌آورم.
 
وی خاطرنشان کرد: شرکت طنین پیک سبلان اولین بار به عنوان یک شرکت خصوصی در زمینه حمایت از هنر روی کار آمد و علاوه بر آن، با همّت سازمان‌های شهرداری اردبیل، صداوسیمای اردبیل، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری اردبیل و اداره فرهنگ و ارشاد و حمایت‌های آنها، این جشنواره مجددا شروع به کار کرد.
 
جشنواره هنر‌های پنج‌گانه در اردبیل برگزار می‌شود
 
سرهنگ علی مردانه، مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این نشست حضور داشته و با اشاره به بخش‌های متعدد جشنواره اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر جشنواره تئاتر، با اجرای جشنواره پنج‌گانه شامل جشنواره فیلم، جشنواره دو سالانه عکس، جشنواره تئاتر، جشنواره موسیقی و سرود و جشنواره هنر‌های تجسمی در خدمت هنرمندان هستیم.
 
وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر، دقیق‌ترین و رسا‌ترین وسیله انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف است و هنری که در خدمت حق، انسانیت و راستی و درستی قرار داشته باشد، ارزشمند محسوب می‌شود.
 
 
وی عنوان کرد: این جشنواره‌ها به منظور تقویت و توسعه شبکه هنری بسیج به عنوان رکن فعالیت‌های تربیتی و هنری بسیج و بر اساس سند اعتلا و فعالیت‌های درون شبکه‌ای بسیج هنرمندان اجرا می‌شود.
 
مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل تشریح کرد: از جمله اهداف جشنواره، تقویت و توسعه شبکه انقلاب بوده و به منظور تبیین مبانی نظری، شاخص‌ها و معیار‌های هنر انقلاب اسلامی، مطابق با تدابیر امامین انقلاب و در راستای تمرکز زدایی و هویت‌بخشی به فعالیت‌های انقلاب در سراسر استان انجام می‌شود.
 
۴ اثر منتخب به دبیرخانه سراسری تئاتر بسیج معرفی می‌شود 
 
محمدرضا خدایی، دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل عنوان کرد: فعالیت‌های خود را از دهه اول مردادماه برنامه‌ریزی و عملیاتی کردیم و این مهم را وظیفه خود دانستیم تا فعالیت‌های ارزشی انقلابی اسلامی در زمینه تئاتر را با جدیت دنبال کنیم.
 
وی افزود: آثار این دوره از جشنواره در قالب آثار صحنه‌ای و خیابانی هستند که ۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر بسیج معرفی می‌شوند و تا در جشنواره کشوری که آذر ماه جاری برگزار می‌شود، شرکت کنند.
 
وی افزود: در مدت زمان اخیر، یک و نیم ماه فرصت داشتیم تا آثاری مطلوب را تولید، بازیابی و به دبیرخانه تهران معرفی کنیم و از این رو به طور جدی تیم عملیاتی وارد عمل شد و ۲۹ اثر فرم ثبت نام و آمادگی شرکت در جشنواره را تکمیل و معرفی شدند.
 
خدایی عنوان کرد: از این ۲۹ اثر، ۲۱ اثر در بخش صحنه‌ای و ۸ اثر در بخش خیابانی فرم شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و معرفی شدند که از این تعداد ۱۲ اثر از اردبیل، ۴ اثر از مشکین‌شهر، ۳ اثر از گرمی و ۲ اثر از خلخال در بخش صحنه‌ای معرفی شدند.
 
خدایی تشریح کرد: در بخش اجرای خیابانی نیز، ۳ اثر از مشگین‌شهر، ۳ اثر از گرمی، ۱ اثر از خلخال و ۱ اثر نیز از اردبیل، فعالیت خود را شروع کردند. 
 
 ۱۰ اثر در اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج اردبیل اجرا می‌شود
 
دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر اردبیل با اشاره مدت زمان محدود تولید آثار گفت: مهلت بازبینی و آخرین مهلت تولید آثار کم بود ولی همت شرکت‌کنندگان باعث شد تا ۱۵ اثر در بخش صحنه‌ای و ۵ اثر در بخش خیابانی تولید و به مرحله بازبینی برسد.
 
وی بیان کرد: از بین ۱۵ اثر صحنه‌ای و ۵ اثر خیابانی، در نهایت ۷ اثر در بخش صحنه‌ای و ۳ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه معرفی شد و در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در سالن فدک، طبق برنامه و جدولی که ارائه شده، اجرا‌ها انجام می‌شود.
خدایی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره در روز ۲۵ مهرماه اظهار کرد: هیئت داوران را ۳ تن از پیشکسوتان این حوزه شکل می‌دهد که شامل روح الله حبیب زاده، علی دانش و کریم عظیمی ججین هستند تا بتوانیم آثار موثر و لایق گزینش شده و در سطح کشور معرفی شوند.
 
وی افزود: لازم است تا فعالیت‌های ارزشی و انقلاب اسلامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب هنر معرفی شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار