استاندار همدان تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی

«ملانوری‌شمسی» گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی می‌تواند در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشد.
کد خبر: ۶۹۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ - 14October 2024

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حمید ملانوری‌شمسی» استاندار همدان در نشست با مدیرکل و مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار داشت: مردم باید به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی در فرآیند توسعه و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شوند و این امر نیازمند ایجاد فضاهای مناسب برای مشارکت مردم و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: رفاه اجتماعی یکی از اهداف اساسی و کلیدی هر نظام سیاسی و اجتماعی است که به تأمین شرایط مناسب برای زندگی افراد و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها اشاره دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه تعاونی به عنوان یکی از ارکان مهم در نظام اقتصادی کشور، بر مبنای اعتقادات و باورهای دینی شکل‌گرفته است، گفت: در تاریخ معاصر ایران، تعاونی نقش تأثیرگذاری داشته و می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق برای ایجاد شغل و درآمد پایدار به کار گرفته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه تعاون شامل آموزش، توانمندسازی و فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: برای تحقق رفاه اجتماعی، لازم است که در کنار توجه به مسائل اقتصادی، به ارتقاء فرهنگ همکاری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز پرداخته شود.

ملانوری‌شمسی اضافه کرد: این مسئولیت‌ها باید در سطوح فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند به‌طور مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم تأثیرگذار باشند. اشتغال نه‌تنها تأمین‌کننده نیازهای معیشتی است، بلکه به افراد احساس هویت و ارزش می‌بخشد و در این راستا، باید به سیاست‌های کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر توجه ویژه شود تا جوانان با مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار آشنا و آماده شوند.

وی با تاکید براینکه آموزش‌های کاربردی باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که نیازهای واقعی بازار کار را برآورده کنند، متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی می‌تواند در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار