مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان:

احیای روحیه ایثار و شهادت نیازمند تبیین است

سرهنگ «رکن الدینی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ روحیه سلحشوری جامعه مانع از نفوذ فرهنگ اباحه گری، بی تفاوتی و کم اهمیت نشان دادن فریضه جهاد خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸ - 14October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، ناوسالاریکم پاسدار «رضا رکن الدینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در نشستی با «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان که با موضوع موزه دفاع مقدس، مرکز فرهنگی، یادمان‌های شهدای گمنام، چاپ و زندگینامه شهدای دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس یکی از اولویت های مهم و ارزشمند اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت حضور رزمندگان شجاع هرمزگانی در چندین عملیات آبی - خاکی، خصوصا عملیات پرحجم و پیچیده والفجر هشت که منجر به تصرف جزیره استراتژیک فاو عراق و تسلط بر شریان حیاتی دریایی خلیج فارس شد و رشادت‌های بی‌بدیل و ماندگار بسیجیان جنوب در عملیات طولانی و سخت کربلای پنج، احداث یک موزه دفاع مقدس به منظور حفظ و ترویج این رشادت‌ها است. 

وی افزود: احیای فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ روحیه سلحشوری جامعه مانع از نفوذ فرهنگ اباحه گری، بی‌تفاوتی و کم اهمیت نشان دادن فریضه جهاد خواهد بود چه بسا ملت هایی که تاریخ فداکاری سربازانشان را حفظ کرده‌اند آن را بعنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهاجم دشمن به حساب می آورند.

در این جلسه استاندار هرمزگان برای چاپ کتاب با محوریت زندگی نامه شهدای هرمزگان تاکید و دستور تامین هزینه های چاپ و تکثیر را به فرمانداری بندرعباس صادر کرد.

یادمان های دفاع مقدس و شهدا یکی از محورهای این نشست بود که مهدی دوستی استاندار هرمزگان نظر مساعد و قول همکاری دادند. 

همچنین گزارش عملکرد سه ماهه اول سال این مجموعه و آئین ملی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت به سمع و نظر استاندار ژرسانده شد. 

احداث موزه دفاع مقدس در شهر بندرعباس با مشکل زمین معارض دار مواجه است که استاندار برای رفع این معضل تاکیدات لازم را به اداره کل شهرسازی استان کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار