دیوار‌های مدارس فردیس مزین به تصاویر شهدا می‌شود

«جعفری» با اشاره به اینکه پروژه فرهنگی هنری «دیوار یاد یاران» با مشارکت مدارس و دانش‌آموزان در این شهر آغاز شده است، گفت: در این پروژه، تصاویر شهدا در قالب تصویرسازی‌های هنری تهیه و طراحی شده و قرار است به‌عنوان دیوارنگاره‌هایی در مدارس شهر نصب شوند.
کد خبر: ۶۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ - 15October 2024

دیوار‌های مدارس فردیس مزین به تصاویر شهدا می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «محمدحسین جعفری» مدیر سازمان زیباسازی شهرداری فردیس اظهارداشت:: پروژه فرهنگی هنری دیواریادیاران با هدف الگوسازی و ارتقای مشارکت دانش‌آموزان در زیباسازی شهری، بهبود جلوه‌های بصری شهر، ترویج ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و معرفی شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده به اجرا درآمده است.

وی افزود: در این پروژه، تصاویر شهدا در قالب تصویرسازی‌های هنری تهیه و طراحی شده و قرار است به‌عنوان دیوارنگاره‌هایی در مدارس شهر نصب شوند.

جعفری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و ایجاد فضایی تأثیرگذار برای الگو پذیری دانش‌آموزان از دستاورد‌های شهدا از اهداف مهم این پروژه است.

مدیر سازمان زیباسازی شهرداری فردیس اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی این پروژه، ارتقای حس تعلق و مشارکت دانش‌آموزان در توسعه و زیباسازی محیط اطراف است که با طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های فرهنگی، تلاش می‌کنیم شهر را نه تن‌ها زیباتر بلکه پیام‌هایی ماندگار و ارزشمند را از طریق این هنر به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این پروژه، از دانش‌آموزان خواسته شده است تا با تهیه روزنامه دیواری به ارائه ایده‌ها و احساسات خود درباره شهدا و تأثیرات این الگو‌ها در زندگی‌شان بپردازند.

این مسئول بیان داشت: روزنامه‌های دیواری برتر به همراه تابلو‌های طراحی شده با عنوان دیوار یاد یاران در مدارس نصب خواهند شد و به‌عنوان نمادی از ارج نهادن به یاد و خاطره شهدا و ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر، جلوه‌گری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نفرات برتر شرکت کنندگان در پروژه دیوار یاد یاران به عنوان سفیران یاد یاران انتخاب شده و به پاس مشارکت فعال و ارزشمندشان در این پروژه، تندیس ویژه‌ای به آنان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار