معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد؛

درمان رایگان بیش از ۴۹ هزار کودک قزوینی طی یکسال گذشته

«کشاورز» گفت: ۴۹ هزار و ۵۴۲ کودک بیمار زیر هفت سال قزوینی طی سال گذشته تاکنون از خدمات رایگان تشخیصی درمان برخوردار شدند.
کد خبر: ۶۹۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ - 15October 2024

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از قزوین، «عبدالله کشاورز» روز سه شنبه اظهار داشت: از این تعداد ۶ هزار و ۵۵ بیمار در بخش ها بستری و همچنین ۴۳ هزار و ۴۸۷ بیمار نیز در بخش های سرپایی بودند که از این خدمات استفاده کردند.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۵۴۴ خدمت تشخیص درمانی در بخش های بستری و نیز ۴۳ هزار و ۴۸۷ خدمت درمانی در بخش های سرپایی به مشمولان این طرح ارایه داده شد و تمامی مراکز تشخیصی درمانی دولتی دانشگاهی استان قزوین اعم از بیمارستان، درمانگاه و کلینیک های ویژه قزوین و شهرستان های تابعه این خدمات را ارایه داده اند.

کشاورز در خصوص وظایف بیمه ها در اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، تصریح کرد: تمامی سازمان های بیمه گر پایه از جمله تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح مکلفند ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت های پزشکی (اورژانس) شامل معاینه (ویزیت)، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی و همچنین خدمات بستری و بستری اورژانس را برای گروه شیرخواران و کودکان زیر هفت سال بیمار، پرداخت و بیمه ‏های تکمیلی نیز باید مطابق شرایط تعهد خود طبق ضوابط عمل کنند.

به گفته این مسوول، در اجرای برنامه توسط بیمه های پایه و تکمیلی مشکلاتی از قبیل سقف تعهد بیمه ها وجود دارد که در دست پیگیری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر اینکه درمان کودکان اقدامی مهم و ارزشمند محسوب می شود، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به سلامت کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که پیشرفت کشور در آینده به وجود کودکان سالم بستگی دارد، از این رو والدین نیز باید با انتخاب سبک زندگی سالم و خودداری از برخی خوراکی ها به ویژه مصرف فست و فود ها از چاقی کودکان جلوگیری به عمل آورند تا از ابتلا به بیماری فرزندان‌شان در آینده پیشگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح درمانی ، سلامت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار