دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

جهانشاهی در دیدار با سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد، در خصوص راه­‌های تسریع در عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفتگو کردند.
کد خبر: ۶۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ - 15October 2024

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این نشست، با تشکر از مساعدت و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس ارائه نمود و اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با پیگیری‌های زیادی که در استانداری، سازمان‌ها و نهاد‌های ذی ربط، سفر رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و معاونین ایشان به استان صورت گرفت، در نهایت با تخصیص بودجه و تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی ساخت موزه آغاز شد.

وی تأکید کرد: قطعا" این پروژه با این میزان اعتبار به پایان نخواهد رسید و استمرار عملیات اجرایی احداث این مرکز نیاز به تخصیص اعتبارات بعدی دارد، بر همین اساس همه مسئولین استانی که در این حوزه مؤثر هستند باید در جلسات و نشست­‌های خود با مسؤلین کشوری از عملیات اجرایی این پروژه دفاع کنند تا این مرکز در کمترین زمان به بهره‌­برداری برسد. 

سرهنگ فلاحی ابراز داشت: در بودجه سازمان برنامه و بودجه استان ردیفی برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در نظر گرفته شده که این انتظار وجود دارد، مسئوولین استانی نیز با همدلی و مساعدت، به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کمک کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید کرد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس یک کار عقب مانده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت است که همه دستگاه‌­ها درگیر آن هستند چرا که این دانشنامه به دنبال تدوین نقش مستند دستگاه­‌ها در دفاع مقدس است. 

وی تسریع در ساخت و بهره‌برداری از موزه استکبارستیزی صحرای طبس را از مطالبات مقام معظم رهبری" مد ظله العالی" دانست و ابراز امیدواری نمود این پروژه ملی و بین‌المللی با سرعت بیشتر، به بهترین شکل تکمیل شود. 

سرهنگ فلاحی خواستار حمایت و تقویت بیش از پیش دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها با عنایت به گستردگی برنامه‌های آنان شد.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این دیدار ابراز داشت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان همواره مورد تاکید استاندار بوده و با اراده‌ای که در مجموعه استان وجود دارد، کار ماندگاری خواهد شد.

 وی از تخصیص اعتبار برای تکمیل تمام یادمان‌های شهدای گمنام استان خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در سال جاری در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان امسال همه یادمان‌ها تکمیل شود. 

گفتنی است، در این دیدار لوح سپاس رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور توسط سرهنگ فلاحی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعطاء شد.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار