شیخ نعیم قاسم: «اسرائیل» خطر واقعی برای منطقه و جهان است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از نظر ما «اسرائیل» رژیم غاصب و اشغالگر است که خطر واقعی برای منطقه و جهان است که فقط به فلسطین بسنده نکرده و سراسر منطقه عربی را می‌خواهد.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 15October 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه ما در مقاومت به دست رهبر بزرگ «سید حسن نصرالله» تربیت شدیم، اظهار داشت: به «سید حسن نصرالله» درود می‌فرستیم. او رهبری بود که راه مقاومت را پر کرده بود. «سید حسن نصرالله» ما را ترک نکرده است و زندگی او در میان ما در جریان است.

شیخ نعیم قاسم: «اسرائیل» خطر واقعی برای منطقه و جهان است

شیخ نعیم قاسم افزود: مواضع «سید حسن نصرالله» قانون اساسی پیش روی ما است و او در میان ما است و قلب‌های ما برای غشق تو می‌تپد و دشمنان تو را شکست خواهیم داد و از خاک خود بیرون خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: از نظر ما «اسرائیل» رژیم غاصب و اشغالگر است که خطر واقعی برای منطقه و جهان است. «اسرائیل» یک اشغالگر توسعه‌طلب است که فقط به فلسطین بسنده نکرده و سراسر منطقه عربی را می‌خواهد. این رژیم اشغالگر مبتنی بر قتل و اواره سازی و کشتار و صاحب بدترین رذیلت‌های روی زمین است.

وی با اشاره به انجام عملیات «طوفان الاقصی» خاطرنشان کرد: این عملیات که روی داد، فلسطینی‌ها در راس آن گروه حماس برای بیرون کردن اشغالگران به پا خواستند تا به اشغالگران بگویند که ۷۵ سال گذشته است و صهیونیست‌ها همچنان مشغول کشتار، مهاجرت دادن و نابود کردن فلسطینیان هستند.

شیخ نعیم قاسم با طرح این سوال که آیا واقعا حق فلسطینی‌ها نیست که اشغالگران را بیرون کنند و مانع از اقدامات آنها شوند، اضافه کرد: امروز عملیات «طوفان الااقصی» پس از ۷۵ سال از اشغالگری رخ داد که حقی کاملا مشروع و برای فلسطینی‌ها است. ضمن اینکه در لبنان هم امکان ندارد که از فلسطین جدا شویم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: «اسرائیل» در سال ۲۰۰۲ از جنوب وارد لبنان شد که شکست خورد. «اسرائیل» همواره به دنبال توسعه‌طلبی است و حمایت ما از فلسطین حمایت از حق و حقانیت است. ما در این چارچوب مانع از تحقق اقدامات توسعه طلبانه «اسرائیل» می‌شویم.

وی با بیان اینکه آمریکا شریک تمامی جنایات رژيم صهیونیستی است، یادآور شد: اگر آمریکا نبود «اسرائیل» نمی‌توانست به صورت مستقیم این اقدامات را انجام بدهد. آمریکا شیطان اکبر است و به دنبال طرح خاورمیانه بزرگ است. نتانیاهو هم به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید است و تمامی جنایاتی که در فلسطین و لبنان و منطقه انجام می‌دهند نیز در همین چارچوب است.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگر سخنان خود افزود: ما با خطر خاورمیانه‌ای جدید با شیوه امریکایی و صهیونیستی روبرو هستیم. امروز «اسرائیل» غزه را اشغال کرده و در حال از بین بردن و کشتار مردم غزه است. در واقع آنها به دنبال ایجاد فاصله بین غزه و لبنان هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما خواهان آتش‌بس در غزه شدیم تا حملات «اسرائیل» را متوقف کنیم. مقاومت ما مشروع و دفاعی است و هدف مخالفت با اشغالگری و آزادسازی سرزمین فلسطین است. ضمن اینکه پروژه کنونی در منطقه، پروژه‌ای توسعه‌طلبانه است و فلسطین باید آزاد شود.

وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین مایه افتخار ایران است، خاطرنشان کرد: ایران به خاطر آزادی فلسطین از فلسطینیان حمایت می‌کند. در واقع حمایت ایران از فلسطین مایه افتخار است که همه توان خود را برای تقویت جایگاه فلسطین به کار گرفته است.

شیخ نعیم قاسم پروژه صهیونیست‌ها را ویرانگرانه دانست و اضافه کرد: ما شرافتمندانه مقاومت و مبارزه می‌کنیم اما رژیم اشغالگر وحشیانه اقدام به کشتار زنان و کودکان و افراد مسن می‌کند. ما می‌دانیم که پروژه رژیم صهیونیستی ویرانگرانه است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: حزب‌الله لبنان از هفته گذشته، با هدف قرار دادن روزانه حیفا و آنچه فراتر از آن است، اجرای معادله جدیدی را آغاز کرده‌ است و آن تحمیل خسارات و هزینه‌های واقعی به دشمن صهیونیستی است.

وی با اشاره به سخت و دشوار بودن به شهادت رساندن رهبران مقاومت تصریح کرد: درست است که هدف قرار دادن رهبران مقاومت و در صدر آنها دبیرکل شهید و بزرگ حزب‌الله، رخدادی سخت و دشوار است و صهیونیست‌ها در کنار آن به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌های مهم لبنان هستند ولی همچنان حتی در این مسیر قدم اول خود را هم برنداشتند.

شیخ نعیم قاسم ضمن قدردانی از زحمات رزمندگان حزب‌الله، اذعان داشت: نیروهای حزب‌الله در محورهای مختلف حضور دارند و آماده هستند تا درس بزرگی به رژیم صهیونیستی بدهند. همچنین از هفته اول حملات رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان تاکنون ۱۵۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: تنها راه پیروزی ما در برابر دشمن صهیونیست و بازپس گرفتن اراضی اشغال شده، ادامه مقاومت و تداوم پایداری ملت حول این محور است.

وی در پایان گفت: ما در برابر یک هیولای وحشی قرار داریم که نمی‌تواند تحمل کند مقاومت، او را از تحقق اهدافش منع کند، من به شما بشار می‌دهم که ما افسار این حیوان وحشی را بدست گرفته و آن را به طویله باز می‌گردانیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار