نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس:

خویشتن‌داری یک‌جانبه به پایان رسیده است

راستینه گفت: خویشتن‌داری یک‌جانبه به پایان رسیده و در دفاع از منافع ملی با کسی تعارف نداریم.
کد خبر: ۶۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ - 15October 2024

خویشتن‌داری یک‌جانبه به پایان رسیده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حالی کشور روز‌های خود را سپری می‌کند که به شدت پدیده‌های سیاسی و اجتماعی شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است.

وی افزود: بعد از شهادت رئیس‌جمهور طبیعتاً کشور تجربه جدیدی از ابتدای پیروزی انقلاب تکرار کرد و انتخاب رئیس‌جمهور جدید کار بزرگی بود که با مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم رقم خورد و نشانه این بود که مردم موقعیت‌شناس هستند و نسبت به مسائل تحلیل درستی دارند و حضور سلایق مختلف سیاسی هم در انتخابات به شور انتخاباتی کمک کرد که این تدبیر نظام خوب و قابل تقدیری بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نهایت رئیس‌جمهوری با رأی مردم انتخاب شد که دارای رویه‌های جدیدی در عرصه حکمرانی است و به برنامه هفتم توسعه و اینکه برنامه ایشان همان برنامه است، اصرار دارد، گفت: این موضوع از جهاتی برای مجلس شورای اسلامی خوب و از جهاتی هم به دلیل توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه یک سند بالادستی است و نیازمند برش‌های سالانه و جدول دسترسی به اهداف بوده، کلی‌گویی و نگران‌کننده است.

راستینه افزود: از طرفی هم تاکید رئیس‌جمهور بر سیاست‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی نظام نشان می‌دهد که ایشان چارچوب قانون اساسی را بعد از چندین دوره نمایندگی به درستی می‌شناسد و تلاشش این است که این اصول را رعایت کند تا بتواند امور کشور را بدون حاشیه به پیش ببرد.

وی اضافه کرد:، اما حین این اتفاقات ترور اسماعیل هنیه به عنوان مهمان جمهوری اسلامی ایران کار دولت جدید را دچار پیچیدگی‌های بیشتری کرد و این حادثه پیام نگران‌کننده‌ای را به عرصه بین‌المللی مخابره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه دنیا می‌دانستند که جمهوری اسلامی پاسخ این ترور را خواهد داد و از جایگاه سیاسی خود دفاع می‌کند، اما با ترور اسماعیل هنیه شاهد توهمات پیچیده‌ای در رژیم اسرائیل بودیم، به گونه‌ای که او تصور می‌کرد که به چنان قدرتی دست یافته که مجوز حذف جبهه مقاومت را دارد و به واسطه آن می‌تواند موجب نابودی این جبهه شود و جمهوری اسلامی را به عنوان هدف اصلی مورد هجمه قرار دهد.

راستینه بیان کرد: این تهدیدات تا آنجا پیش رفت که فرماندهان جبهه مقاومت یکی پس از دیگری توسط اسرائیل ترور شدند و ضربات قابل توجهی را بر جبهه فرماندهان مقاومت وارد کرد.

وی گفت:، اما در میان این وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی، صبر جمهوری اسلامی ایران اندازه‌ای دارد و پیام شفاف و روشن به عرصه سیاست بین‌الملل نیز همین بود و آمریکایی‌ها بار‌ها پیام داده بودند که اگر آتش‌بس غزه به سرانجام برسد، ایران از پاسخ به ترور اسماعیل هنیه خودداری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه نگاه خوشبینانه به پیام‌های آمریکا موجب شد تا ایران در پاسخ به موقع و دفاع از حیثیت سیاسی بین‌المللی خودش با وقفه روبه‌رو شود و این تعلل در پاسخ‌ها ضرباتی را بر جبهه مقاومت وارد کرد و سید حسن نصرالله به شهادت رسید.

راستینه اظهار کرد: با شهادت سیدحسن نصرالله یک موج بزرگی از مطالبه‌گری در میان مردم ایران، منطقه و مسلمانان جهان شکل گرفت، به گونه‌ای که امروز تمام فعالان عرصه جبهه مقاومت از پاسخ ایران خوشحال هستند و آن را مطالبه به حق خود بعد از سال‌ها مقاومت در عرصه بین‌المللی می‌دانند.

وی گفت: طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران طراحی عملیات وعده صادق ۲ را انجام داد و این موضوع آن چنان پیچیده بود که همه کارشناسان نظامی را متحیر مانده بودند، سامانه‌های هکری کشور به واسطه دانشمندان جوان و خلاق توانست سامانه‌های راهبری و راداری رژیم اسرائیل را مورد هدف قرار دهد و گنبد آهنین و سایر پدافند‌های هوایی صهیونیست‌ها از رهگیری موشک‌های ما ناتوان باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش کوچکی از ظرفیت نظامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ خود به قدری بزرگ و اثربخش بود که جهان را متحیر کرد.

راستینه افزود: رژیم اسرائیل بعد از ضربات متعددی که در وعده صادق ۲ دریافت کرد، آن چنان سرگردان و گیج شد که تهدیدات غیرقابل بین‌المللی علیه ایران را شکل داد.

وی بیان کرد: در عملیات وعده صادق ۲، اهداف پیش‌بینی شده پایگاه‌های نظامی و امنیتی بود که به درستی مورد هدف قرار گرفت و تلفات جدی به آشیانه و مقر‌های امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل وارد شد و تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های این رژیم غاصب منهدم شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غرش موشک‌های جمهوری اسلامی ایران موجی از شادی، غرور و اعتماد به نفس را در جبهه مقاومت شکل داد و شادی مسلمانان جهان نشان داد که ضربات هدفمند نیرو‌های نظامی کشورمان به درستی توانسته است که رژیم اسرائیل را متنبه کند.

راستینه اظهار کرد: حمایت‌های مطلق آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل خط پایانی ندارد، این رژیم که تصور می‌کرد آمریکا در پاسخ به حملات ایران تمام قد در کنارش قرار می‌گیرد سراسیمه تهدید به تأسیسات هسته‌ای ایران را اعلام کرد.

وی ادامه داد: ایران سریعاً اعلام کرد که حمله به تأسیسات هسته‌ای ما معنایش این است که جمهوری اسلامی از ان پی تی خارج می‌شود و دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و اسرائیل، پیام ایران را دریافت کردند و از حمله به تأسیسات هسته‌ای تاکنون منصرف شدند در گام‌های بعدی حمله به تأسیسات نفتی ایران را مطرح کردند و پاسخ بسیار واضح و روشن بود هر پالایشگاهی که در ایران زده شد، ده‌ها مرکز نفتی در اسرائیل و کشور‌هایی که آسمان خود را در اختیار این رژیم قرار دهند، مورد حمله قرار می‌گیرد.

راستینه با اشاره به اینکه خویشتن‌داری یک‌جانبه به پایان رسیده و در دفاع از منافع ملی با کسی تعارف نداریم، گفت: هر حمله‌ای به پایگاه‌ها و مراکز نظامی ما از سوی اسرائیل معنایش این است که پاسخ ما را در حمله به تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه و اسرائیل مشروع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این روز‌ها همه انتظار داریم، دولت هر چه سریع‌تر بتواند با تکمیل کابینه در مجلس و انتخاب استانداران و تشکیلات سیاسی خدمات‌رسانی به مردم را بهتر از گذشته انجام دهد، اما واقعیت این است که در اجرای قانون بودجه شاهد این هستیم که با وجود گذشت هفت ما هنوز به درستی اجرایی نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منابع لازم برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه پیش‌بینی شده است و دولت مکلف است، این قانون را اجرا کند.

راستینه خاطرنشان کرد: بودجه‌های عمرانی که در قانون بودجه پیش‌بینی شده است، تاکنون به استان‌ها داده نشده است و ما در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.

وی گفت: انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی استان وظیفه دولت است و ما نمایندگان معتقدیم که اولویت با انتخاب نیروی بومی، کارآمد، کاردان و متخصص است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار