سوء تغذیه ۳۵۰۰ کودک غزه را در معرض مرگ قرار داده است

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه با تاکید بر اینکه ۶۹ درصد از قربانیان جنگ در نوار غزه، زنان و کودکان هستند اعلام کرد ۳ هزار و ۵۰۰ کودک به دلیل کمبود مواد غذایی و سوء تغذیه شدید، در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ - 15October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه مصری الشروق، دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در بیانیه‌ای در این باره تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، ۱۸۷ پناهگاه آوارگان را بمباران کرده است.

سوء تغذیه ۳۵۰۰ کودک غزه را در معرض مرگ قرار داده است

این مرکز دولتی در غزه تصریح کرد: ۲۵ هزار و ۹۷۳ کودک در این باریکه، حداقل یکی از والدینشان را از دست داده‌اند.

براساس این بیانیه، ۱۶۱ روز از بسته شدن کلیه گذرگاه‌های نوار غزه می‌گذرد و ۱۲ هزار زخمی در این باریکه نیازمند سفر به خارج از آن برای مداوا هستند.

این بیانیه تاکید کرده است که ۱۲هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی، در معرض مرگ قرار دارند و نیازمند مداوا هستند. همچنین سه هزار بیمار دیگر منتظر خروج از این باریکه و ادامه مداوا در خارج از آن هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه افزود: یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۲۴ نفر در نتیجه آوارگی به بیماری‌های واگیردار مبتلا شده‌اند و ابتلای ۷۱ هزار و ۳۳۸ نفر به هپاتیت ثبت شده است.

این نهاد دولتی در نوار غزه هشدار داد: به دلیل فقدان امکانات بهداشتی، زندگی ۶۰ هزار زن باردار در خطر است و ۳۵۰ هزار بیمار مزمن به دلیل ممنوعیت ورود دارو به این باریکه با خطر مرگ مواجه هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار