استاندار ایلام:

نقش عشایر به‌عنوان قشر مولد جامعه حائز اهمیت است

«بهرام‌نیا» گفت:نقش عشایر به‌عنوان قشر مولد جامعه در امور پیش‌روی کشور مهم و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۶۹۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ - 15October 2024

نقش عشایر به‌عنوان قشر مولد جامعه حائز اهمیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدعبدالله بحرینی» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امور عشایر کشور با حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام ضمن تبریک حضور شجاعانه و مقتدرانه رهبری معظم انقلاب اسلامی در سنگر دشمن‌شکن نمازجمعه تهران، اظهارداشت: بیانات گهربار مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران باعث شادی مسلمانان و دوست‌داران نظام و انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مجموعه امور عشایر کشور و استان، اظهار داشت: عشایر، قشری مولد در جامعه و کشور هستند و کار آنها در این زمینه حائز اهمیت است.

«بهرام‌نیا» در ادامه گفت: به راستی که فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «عشایر ذخایر انقلابند» واقعیتی عینی و تحقق یافته است چرا که هرجا و در هر برهه‌ای که نیاز به حضور عشایر باشد، این قشر لبیک‌گوی نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: بر این اساس قشر مولد و عزیز عشایر در استان مورد حمایت قرار می‌گیرند و تمامی مسئولین استان با خدمت‌رسانی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها به این قشر کمک می‌کنند و در این راستا از همه مدیران بخش کشاورزی و عشایری استان که از ابتدای زنجیره تولید تا سفره مردم، زحمت می‌کشند سپاس‌گزاری می‌شود.
 
نماینده دولت در استان با اشاره به این‌که پس از گذشت بیش از ۴ دهه و با پیگیری‌های مکرر، پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان ایلام برگشت داده شد اضافه کرد: بخشی از توزیع این ارزش افزوده مالیاتی برای امور عشایر و خدمات‌رسانی به این قشر (از جمله راه‌های عشایری و ...) هزینه می‌شود به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۶ میلیارد تومان و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان ارزش افزوده مالیاتی نفت و گاز غرب به حساب امور عشایر استان واریز شده است. 

وی در ادامه با اشاره به این‌که سخت‌کوشی، دل‌دادگی و اعتقادات عشایر عزیز به انقلاب اسلامی باعث می‌شود که دستگاه‌ها به این قشر خدوم، زحمت‌کش و تولیدکننده، بیشتر خدمات‌رسانی داشته باشند، اظهار داشت: در ایام برگزاری اربعین حسینی نیز تمامی دستگاه‌ها به تناسب حوزه کاری خود خدمت‌رسانی می‌کردند و جامعه عشایر و متولیان امور عشایری استان هم در این حوزه فعال بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار