اردن: آتش‌بس در غزه برای برقراری آرامش فراگیر در منطقه ضروری است

پادشاه اردن در دیدار هیئتی از مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه برای حصول آرامش فراگیر در منطقه امری ضروری است.
کد خبر: ۶۹۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲ - 15October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیئتی از کمیته خدمات نظامی در مجلس نمایندگان آمریکا که به ریاست «مایک راجرز» به امّان سفر کرده است با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیدار کرد. 

اردن: آتش‌بس در غزه برای برقراری آرامش فراگیر در منطقه ضروری است

در این دیدار، تحولات جاری و راه‌های تقویت شراکت راهبردی میان اردن و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه برای حصول آرامش فراگیر در منطقه امری ضروری است، گفت: اردن با کوچاندن اجباری مردم فلسطین از کرانه باختری و غزه کاملا مخالف است.

وی همچنین بر اهمیت تقویت امدادرسانی به غزه و تضمین ورود کمک‌ها به همه شیوه‌های ممکن برای متوقف‌سازی فاجعه انسانی در این باریکه اشاره کرد.

 عبدالله دوم با هشدار نسبت به خطر تعرضات مکرر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نقض مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، اظهار داشت: بسیج تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف کردن جنگ اسرائیل علیه لبنان و احترام به حاکمیت و امنیت این کشور امری ضروری است.

در این این دیدار همچنین درباره روابط دوستانه اردن و آمریکا رایزنی شد و عبدالله دوم بر اهتمام امّان به گسترش همکاری‌ها با واشنگتن در زمینه‌های مختلف تاکید و از حمایت مستمر این کشور از اردن تمجید کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار