هشدار گوترش به اسرائیل برای هدف قرار دادن نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به هدف قرار دادن نیرو‌های حافظ صلح این نهاد بین المللی در میانه حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان هشدار داد و باردیگر گفت که این حملات ممکن است جنایت جنگی باشد.
کد خبر: ۶۹۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹ - 15October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد، روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با هشدار در مورد هدف قرار دادن نیرو‌ها و مواضع نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) توسط ارتش اسرائیل، گفت که ساختمان یونیفل از اول اکتبر حداقل ۲۰ بار مورد حمله قرار گرفته است.

هشدار گوترش به اسرائیل برای هدف قرار دادن نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل

دوجاریک گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تکرار می‌کند که نیرو‌های یونیفل و ساختمان‌های این نیرو هرگز نباید هدف قرار گیرند.

دوجاریک از بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره استقبال کرد و از همه طرف‌ها خواست تا به ایمنی و امنیت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان احترام بگذارند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ما از حمایت شورای امنیت از کار نیرو‌های حافظ صلح شجاع خود که به تلاش‌ها برای ایجاد یک راه حل دیپلماتیک برای این بحران و توقف درگیری‌ها و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در موضع خود قرار دارند، قدردانی می‌کنیم.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف کامل خصومت‌ها بین لبنان و اسرائیل و ایجاد منطقه غیرنظامی بین خط آبی - مرز بین لبنان و اسرائیل - و رودخانه لیتانی است.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (۲۰۰۶) در مورد لبنان در پی جنگ ۳۳ روزه بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل با هدف برقراری آتش‌بس و پایان درگیری‌ها بین دو طرف تصویب شد و شامل تعهدات متقابلی برای هر دو طرف بود.

سخنگوی سازمان ملل همچنین بر درخواست سازمان ملل برای آتش بس فوری و پایان دادن به رنج غیرنظامیان تاکید کرد.

دوجاریک با ابراز نگرانی از ادامه خصومت‌ها در امتداد خط آبی بین حزب الله و ارتش اسرائیل، یادآور شد که حداقل ۲۳ غیرنظامی در شمال لبنان کشته شدند.

او گفت: "دبیرکل سازمان ملل شدیداً تلفات غیرنظامیان را محکوم می‌کند. ما عمیقاً نگران تأثیر این درگیری‌ها بر غیرنظامیان در هر دو طرف خط آبی، به ویژه در لبنان هستیم. "

اسرائیل از ۲۳ سپتامبر حملات هوایی گسترده‌ای را در سراسر لبنان علیه آنچه که ادعا می‌کند اهداف حزب الله می‌باشد، انجام داده است که بر اساس گزارش ها، منجر به کشته شدن حداقل ۱۵۰۰ نفر، زخمی شدن بیش از ۴۵۰۰ نفر و آواره شدن بیش از ۱.۳۴ میلیون نفر شده است.

به رغم هشدار‌های بین المللی مبنی بر اینکه خاورمیانه در بحبوحه حملات بی امان اسرائیل به غزه و لبنان در آستانه یک جنگ منطقه‌ای قرار گرفته است، رژیم اسرائیل در اول اکتبر با حمله زمینی به جنوب لبنان، درگیری را گسترش داده است.

حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به لبنان در حالی است که حملات این رژیم به غزه، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار