دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مرد مجاهد مقاومت در آغوش شهر شهادت

اندوهی که در سوگ شهادت سردار نیلفروشان به‌عنوان قهرمان وطن در دل‌ها بود، اشک بر چشم و بغض در گلو نمی‌نشاند بلکه فقط تبدیل به خشمی مقدس و انقلابی از جنس «وعده صادق ۲» می‌شد، از جنس همان موشک‌هایی که دشمن قرآن را خوار و زمین‌گیر کرد، از جنس همان اخلاص و ایمانی که هیچگاه از دل و ذهن مردان مجاهد مقاومت پاک نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ - 16October 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «مرتضی محمدپور» فعال رسانه‌ای؛ از دقایقی قبل عرصه میدان بسیج و مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی در خیابان امام رضا (ع) پوشیده از حضور هزاران زائر و مجاوری است که به‌همراه شهید غریب توس به استقبال پیکر مطهر سردار شهید مقاومت آمده اند. با اعلام خبر پیداشدن پیکر سردار شهید «عباس نیلفروشان» فرمانده محور لبنان در نیروی قدس سپاه که از زمان ترور سید عزیز مقاومت به همراه او در منطقه‌ای در ضاحیه بیروت مفقود بود، تدارکات لازم برای تشییع این پیکر پاک در مشهدالرضا (ع) نیز فراهم شد، اگرچه طبق برنامه‌ریزی اولیه فقط قرار بود تا روز دوشنبه، پیکر سردار مقاومت گرداگرد ضریح مطهر رضوی طواف داده شود، اما بنابر درخواست فراگیر و پرشور مشهدی‌ها، تدبیر بر تشییع رسمی پیکر این شهید والامقام در روز چهارشنبه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) قرار گرفت.

مرد مجاهد مقاومت در آغوش شهر شهادت

از حدود ساعت ۹:۳۰ مراسم محوری با حضور متراکم و انبوه مردم در میدان بسیج آغاز شد. پیش از آنکه پیکر رشید سردار شهید مقاومت از راه برسد، مشهدی‌ها به احترام تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید سکوت کردند، سپس دست‌ها بر سینه نشست تا جمعیت به امام مهربانی‌ها سلام کند و سرانجام با ورود پیکر شهید نیلفروشان، برنامه تشییع از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

آری شهدا هنوز لشکر دارند

نه‌فقط آنها که در مراسم حضور داشتند بلکه حتی کسانی که به‌صورت زنده از طریق صداوسیما و رسانه‌های جمعی، آیین تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان را در مشهد دنبال می‌کردند، اذعان دارند که جنس این برنامه متفاوت از سایر رویداد‌های مشابه بود؛ اندوهی که در سوگ شهادت این قهرمان وطن در دل‌ها بود، اشک بر چشم و بغض در گلو نمی‌نشاند بلکه فقط تبدیل به خشمی مقدس و انقلابی از جنس «وعده صادق ۲» می‌شد، از جنس همان موشک‌هایی که دشمن قرآن را خوار و زمین‌گیر کرد، از جنس همان اخلاص و ایمانی که هیچگاه از دل و ذهن مردان مجاهد مقاومت پاک نمی‌شود.

مردم با ندای حاج احمد واعظی همراهی کردند، پرچم‌ها در طول خیابان امام‌رضا (ع) به اهتزاز درآمدند، نوای «حیدر حیدر»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در طول خیابان امام رضا علیه‌السلام طنین‌انداز شد و مردمان شهر شهادت دوشادوش زائران امام هشتم، پیکر مطهر مرد بلندآوازه مقاومت را بر روی هزاران دست تشییع کردند.

جمعیت که به میدان بیت‌المقدس رسید، مشت‌های گره‌کرده دست ادب شد و بر سینه نشست. زائران و مجاوران سلامی به امام رئوف علیه‌السلام دادند و با شوری توأم با ادب، از ورودی مخصوص باب‌الرضا وارد حرم مطهر رضوی شدند.

مرد مجاهد مقاومت در آغوش شهر شهادت

 به‌وقت اذان ظهر، هزاران نفر در رواق امام خمینی (ره) حاضر بودندتا به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بر پیکر گلگون‌کفن سردار مدافع اسلام و قرآن نماز بخوانند. این زمان اگرچه جمعیت در خیابان امام رضا علیه‌السلام تقریباً متفرق شده بود، اما درنهایت، از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ نیز در تقویم حماسه‌آفرینی‌های مردم قدرشناس مشهد ثبت شد تا تاریخ با هزاران قاب ماندگار از این مراسم، ایستادگی این ملت را در خاطر داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها