مسوول بسیج دانشجویی استان اصفهان:

۸۹۶ دانشگاهی استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس شهید شدند

«یادگاری» با اشاره به نقش دانشگاهیان استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس، گفت: ۸۹۶ دانشجو، استاد و‌ کارمند دانشگاه استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس شهید شدند.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ - 16October 2024

۸۹۶ دانشگاهی استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس شهید شدندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مهدی یادگاری» دبیر ستاد چهارمین کنگره شهدای دانشگاهیان استان اصفهان در نشست خبری کنگره شهدای دانشگاهیان استان اصفهان، اظهار داشت: ۸۹۶ شهید  دانشگاهی استان اصفهان از جمله ۴استاد شهید، ۱۶شهید کارمند و ۸۷۶ شهید دانشجو در سال‌های دفاع مقدس جان خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی بیان داشت: ۳ شهید بین‌الملل شامل یک شهید متعلق به دانشگاه اصفهان از کشور لبنان و ۲ شهید دانشجوی دانشگاه آزاد از کشور عراق هستند و ۵ شهید هم در اردوهای جهادی عروج شهادت‌گونه داشته‌اند.

 مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: نامگذاری برخی اماکن دانشگاهی به نام شهدای دانشجو، نصب المان ها و یادمان هایی حاوی تصویر چهره و زندگینامه شهدا در دانشگاه ها، دیدار از خانواده های شهدا با عنوان خادم الشهید بیش از دویست و بیست مورد ،اکران فیلم های دفاع مقدس و مستندهای مربوط به شهدا و تولید مستند بیست دقیقه ای به نام «مهمانداری»، چاپ ۵ کتاب به نام شهدا با عناوین کتاب روشنا، کتاب فراتر از عشق، کتاب بماند به یادگار، کتاب ماه نشان،شرکت هفتاد هزار دانشجو در برگزاری بیش از دویست یادواره های شهدا، تشییع شهدای گمنام در بیش از پنجاه و سه دانشگاه، برگزاری اردو های جهادی با نام و یاد شهدا با حضور هزار و پانصد نفر دانشجو در چهل و چهار اردوی جهادی….را از جمله اقدامات و فعالیت های در دست انجام برای کنگره عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره بهروز مرادی در دانشگاه هنر که بیش از پانصد اثر به دست این جشنواره رسید و هدف و رویکرد این کنگره دانشجویی بودن و اثرگذار بودن و امید آفرینی بین دانشجویان و دانشگاهیان بود.

یادگاری افزود: شهید شاخص دانشگاهی شهید «احسان‌الله قاسمی» دانشجوی رشته برق دانشگاه تگزاس آمریکا بوده که و موقع جنگ دانشگاه را رها می‌کند و ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به شهادت می‌رسد

 وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های برگزار شده در راستای کنگره اعزام ۳۵۲ نفر دانشجوی خواهر برای اردوی راهیان غرب است که اعزام شدند و از ۲۹ مهر ۳۵۰ نفر از برادران دانشجو به اردوهای راهیان غرب می‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار