یادواره شهدای دانشجویی اصفهان دوم آبان در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

«هرسیج» با اشاره به نقش شهدای دانشجو و اساتید شهید در سالهای دفاع مقدس، گفت: یادواره شهدای دانشجویی استان اصفهان با هدف ترویج ارزش های مقاومت و شهادت دوم آبان ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ - 16October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «حسین هرسیج» رییس ستاد چهارمین کنگره شهدای دانشگاهیان استان اصفهان در نشست خبری تبیین برنامه‌های این کنگره، اظهار داشت: یادواره شهدای دانشجویی استان اصفهان با نقش کلیدی بسیج دانشجویی به‌عنوان مقدمه کنگره عظیم ۲۴ هزار شهید استان با حضور خانواده شهدا و‌ مسئولین استانی و کشوری با هدف ترویج ارزش های مقاومت و شهادت دوم آبان ماه ساعت ۹ صبح در سالن نیلفروشان دانشگاه اصفهان برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای دانشگاهی علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و تقدیر از خانواده آنها، فضای معنوی برخاسته از منش و خط مشی زندگی شهدا را در دانشگاه ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: برگزاری کنگره و جشنواره ای مانند شهدای دانشجو می تواند در فرهنگسازی و توسعه اخلاقیات، رفتار و کردار شهدا برای بهینه کردن این ارزش ها در نسل جوان، به خصوص دانشجویان و اساتید جوان و حرکت به سوی جامعه آرمانی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به شهدای شاخص دانشگاه اصفهان گفت: شهید نیلفروشان فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه اصفهان بود و شهید دانشجوی لبنانی به نام علی الاشقر نیز از دیگر دانشجویان شهید دانشگاه اصفهان می باشد.

 هرسیج افزود: شهدا مظهر شجاعت، تواضع، از خودگذشتگی و ایثار هستند و درتاریخ کمتر نمونه ای از این صفات نیک می بینیم مگر در جنگ هشت ساله که سرشار از آثار معنوی شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار