یادداشت/ وحید امیری

انقلاب اسلامی الگویی موفق و بی‌بدیل برای آزادی خواهان در راه حق باشد

انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین انقلاب‌های عصر معاصر نقش تعیین کننده‏ای در عزت و اقتدار همه جانبه ایران زمین و مسلمین جهان داشته، بطوری که با بهره‌گیری از تعالیم و دیدگاه‌های دین مبین اسلام که سرچشمه الهی و مقدس دارد و سعادتمندی انسان را در دنیا و آخرت طلب می‌کند، توانسته است الگویی موفق و بی‌بدیل برای آزادی خواهان و مبارزین در راه حق باشد.
کد خبر: ۶۹۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ - 17October 2024
انقلاب اسلامی الگویی موفق و بی‌بدیل برای آزادی خواهان در راه حق باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «وحید امیری» فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت، هر کشوری از شیوه حکمرانی برخوردار است و حکومت‌ها برای اداره جامعه خویش ناگزیر به اعمال حاکمیت داخلی و تنظیم روابط خارجی متناسب هستند. در اقتدار نوعی رابطه خاص و فارغ از قدرت مطرح است. به قدرت دارای مشروعیت که از ناحیه یک حکومت در یک کشور برای تأمین و تحقق اهداف و منافع ملی آن کشور اعمال می‌شود، اقتدار ملی آن کشور گفته می‌شود.
 
رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) عزت ملی را چنین تعریف فرموده‌اند: عزت ملی عبارت است از اینکه یک ملت در خود و از خود احساس حقارت نکند. نقطه‌ی مقابل احساس عزت، احساس حقارت است؛ یک ملت وقتی به درون خود؛ به سرمایه‌های خود، به تاریخ خود، به مواریث تاریخی خود، به موجودی انسانی و فکری خود نگاه می‌کند، احساس عزت و غرور کند، احساس حقارت و ذلت نکند. اقتدار ملی یکی از مهمترین مباحثی است که از ابعاد مختلف مورد توجه حکمرانان و حتی کشور‌های خارجی و به صورت زیرکانه رقبا و دشمنان قرار دارد. اگر یک کشور از قدرت ملی بالایی برخوردار باشد می‌تواند خواسته‌های خود را بدون مانع تأمین کند.
می‌دانیم تعدادی از کشور‌ها وجود دارند که حتی خواسته‌هایشان فراتر از کره زمین است و در امورات سایر کشور‌ها هم دخالت دارند و، اما در طرف مقابل نیز کشور‌هایی وجود دارند که در تأمین نیاز‌های اولیه خود بدلیل نبود اقتدار مستاصل هستند.
 
انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین انقلاب‌های عصر معاصر نقش تعیین کننده‏ای در عزت و اقتدار همه جانبه ایران زمین و مسلمین جهان داشته، بطوری که با بهره‌گیری از تعالیم و دیدگاه‌های دین مبین اسلام که سرچشمه الهی و مقدس دارد و سعادتمندی انسان را در دنیا و آخرت طلب می‌کند، توانسته است الگویی موفق و بی‌بدیل برای آزادی خواهان و مبارزین در راه حق باشد.
 
انقلاب اسلامی زمینه‌‏ساز سعادت و عزت امت اسلام به ویژه ایرانیان بوده و به فضل ‏الهی توانسته سبب تهدید و تحدید نظام سلطه و متجاوزین به حقوق مسلم انسان‌ها باشد.
 
تفاوت اقتدار و قدرت در این است که اقتدار همیشه مشروع و قانونی است، اما قدرت می‌تواند مشروع یا نامشروع باشد؛ نگاه جمهوری اسلامی به قدرت چنین است که منشاء تمامی قدرت‌ها را خداوند دانسته است. (آیه ۱۶۵- سوره مبارکه بقره). اسلام هیچ قدرت فی‌نفسه و بالذات دیگری جزء خداوند را در عالم به رسمیت نمی‌شناسد.
 
جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبر معظم انقلاب که نقش تعیین کننده و کلیدی در حفظ انسجام، اقتدار و عزت ملی کشور دارند توانسته است با بهره‌‏گیری از این حکمرانی تمام ویژگی‏‌هایی که ایدئولوژی‏‌های سیاسی و انقلاب ‏آفرین ادعا می‏‌کنند، بالاتر و کامل‌تر از آنها در اسلام نهفته است و راه پیشرفت جامعه و اقتدار کشور در پیروی از قرآن و اسلام است و این موضوع توانی افزاینده برای اقتدار، عزت، پیشرفت و توسعه کشور مهیا ساخته است.
 
رهبر معظم انقلاب با اتکال بر خداوند همراه با شجاعت و صلابت در لحظات حساس در میدان بوده‏ و با تصمیم‌گیری به‌عنوان فرمانده کل قواء توانسته‌اند مشکلات کشور را راهبری و هدایت فرمایند. ایشان استوارانه در نمازجمعه نصر حضور می‌یابند و بار اجرای این عملیات سنگین روانی را شخصاً به دوش می‌کشند و برنامه دشمن را که بر روی آن متمرکز بود را بر هم می‌زنند.
 
نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب در یکی از حساس‌‏ترین لحظات با اطلاع‌‏رسانی‌های چندین روز قبل‌تر در بحبوحه تشدید تهدیدات رژیم غاصب علیه ایران و محور مقاومت در مصلی امام خمینی (ره) اقامه شد. افرادی معتقد بودند که حضور علنی رهبری در چنین شرایطی خطرناک است، اما حضرت آقا با تقوای الهی که از درگاه خداوند منشاء دارد بر خلاف روال معمول که قبل از خطبه‌ها تشریف می‌آورند این بار در مراسم عزاداری نیز شرکت کرده و نماز جمعه را اقامه می‌کنند. ایشان نماز دوم را نیز به طور غیرمعمول اقامه فرموده و بعد از آن به دعا و سلام و احوالپرسی با اطرافیان پراخته‌‏اند و با چنین استراتژی تمام یاوه‌گویی‌ها و جنگ روانی دشمن را با اقتدار پوچ کرده‌اند. اقتدار و عزت جمهوری اسلامی نشأت گرفته از نقش رهبری ایشان است که شجاعانه در آماج حوادث با ایثار و ایمان، از شخص خود هزینه کرده که کشور و مردم حتی در برابر جنگ روانی دچار تزلزل نشوند. حضرت آقا (حفظه الله) تبحر و تسلط بالایی در مدیریت جنگ روانی دشمن دارند و این تهدید‏ها را با علم و درایت به ضربه به دشمن تبدیل کرده‌اند.
 
ایشان در خطبه نماز جمعه نصر تأکید داشتند که «اگر لازم شود جمهوری اسلامی باز هم اقدام به تنبیه رژیم صهیونی می‌کند» فهمای و عمق این جمله بیان می‌دارد که هیچ باکی از تهدیدات اسرائیل وجود ندارد و عموماً رژیم غاصب در سطح و اندازه جمهوری اسلامی نیست و آمریکا برنامه‌‏ریز و پشتیبان تمام این جنگ افروزیی‏ها در منطقه خاورمیانه است. آنچه برای جهان به یقین تبدیل شده، اسرائیل به هیچ معاهده و چارچوبی پایبند نبوده البته از یک رژیم نامشروع و خون‏خوار بیش از انتظاری نیست؛ قدرت بازدارندگی ایران نقش تعیین کننده‌‏ای در ممانعت از پیشروی جنایت‌های این رژیم دارد از سویی نیز با محاصره و فشار‌های جبهه مقاومت و نداشتن عمق استراتژیک و کم بودن عرصه سرزمین اشغالی، اسرائیل در مواجه با ایران در تنگنا قرار دارد و در صورتی که به سلاح اتمی دسترسی داشته باشد ناگزیر به استفاده از آن رو خواهد آورد.
 
 باتوجه به شرایط منطقه، مسئله اصلی برای جمهوری اسلامی که در حال مطالبه قرار گرفتن است بازنگری و تجدید نظر در دکترین هسته‌ای کشور است و این موضوع در راستای ارتقاء بازدارندگی و حفظ اقتدار ملی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار