کارگردان فیلم سینمایی «ماهیان سرخ»:

سینمای دفاع مقدس مهجور مانده است

سیاح گفت: برای ساخت فیلم ماهیان سرخ از جان مایه گذاشتیم و همراه عوامل که بیش از ۹۵ درصد آنها هم بومی بودند سختی‌های زیادی را متحمل شدیم ولی الان جای گلایه نیست، واقعیت این است که سینمای دفاع مقدس مهجور مانده است و به سختی روی آن سرمایه گذاری می‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ - 17October 2024

«اسد سیاح» کارگردان فیلم سینمایی «ماهیان سرخ» امروز با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس خوزستان و بازدید از روند فعالیت این رسانه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، پاسخگوی سوالات ما بود که چکیده آن را تقدیم حضورتان می‌کنیم.

کمی از خودتان بگوئید و این که چه شد سراغ ساخت فیلم سینمایی «ماهیان سرخ» رفتید؟

«احمد سیاح» هستم فرزند خوزستان و ایران‌زمین و عضوی کوچک از جامعه هنری که توفیق فعالیت در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون هم نصیبم شده است. فیلم سینمایی «ماهیان سرخ» اثری است که به موضوع شهدای غواص و عملیات کربلای 4 می‌پردازد. این فیلم 80 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی «محمدرضا بابادی»، مدیریت تولید «سیدمحمد طباطبایی»، فیلمبرداری «آرمین مرادی»، صدابرداری «امین نظروند»، مدیر پروژه «محمدرضا قنواتی» و مشارکت سپاه خوزستان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، بنیاد شهید استان و بسیاری ظرفیت‌های دیگر استانی در خرداد سال گذشته در مناطقی از اهواز و خرمشهر فیلمبرداری شد و در شهریورماه پارسال هم به پایان رسید.

سینمای دفاع مقدس مهجور مانده است

من شاهد فعالیت سخت شما در گرمای پنجاه درجه اهواز بودم، روند تولید چگونه گذشت؟ 

حقیقتا از جان مایه گذاشتیم و همراه عوامل که بیش از 95 درصد آن‌ها هم بومی بودند سختی‌های زیادی را متحمل شدیم ولی الان جای گلایه نیست و جا دارد از همه کسانی که به هر طریق ما را در مسیر ساخت این فیلم همراهی کردند، تشکر کنم ولی لازم بود اشاره هم داشته باشم که در این مسیر، بن بست‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. واقعیت این است که سینمای دفاع مقدس مهجور مانده است و به سختی روی آن سرمایه گذاری می‌شود.

اکران فیلم به کجا رسید؟ 

بعد از مرحله سخت پیش تولید، تولید و بعد از آن حساسیت‌های تدوین و دیگر امور فنی خدا را شکر، نسخه نهایی فیلم در دو مرحله اکران عمومی شد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گزفت. هم اینک نیز پروانه نمایش را در دو سکوی «سینمای هنر و تجربه» و «هاشور» اخذ کردیم و انشالله بزودی شاهد پخش فیلم از طریق این بسترها خواهیم بود.

به عملکرد خودتان در ساخت این فیلم چه نمره‌ای می دهید و آیا برنامه‌ای برای ساخت فیلم دیگری دارید یا خیر؟ 

با توجه به سختی‌هایی که کشیدیم و امکانات ناقصی که داشتیم به خودم نمره 17 از بیست را می‌دهم و البته معتقدم در شرایطی مطلوب تر میشد کار را بهتر از این به پایان رساند. در خصوص برنامه آینده هم به شدت پیگیر ساخت فیلم زندگی بانو «عصمت احمدیان» مادر شهیدان «اسماعیل و ابراهیم فرجوانی» هستم که به مادر ایران شهرت یافته است.

وارد کدام مرحله از ساخت اثر جدیدتان شده‌اید؟

طرح اولیه را تقدیم بنیاد شهید کردیم و جلساتی نیز با استاندار خوزستان و معاونین وی داشتینم تا بستر همکاری و پشتیبانی از این اثر بلند سینمایی را برایمان فراهم کنند.

حرف پایانی و ناگفته‌ای اگر دارید؟

ممنون از شما که در کار قبلی نیز در حوزه رسانه و اطلاع رسانی در کنار ما بودید و تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا بتوانیم گوشه‌ای از رشادت و ایثار رزمندگان را از زبان هنر به نسل امروز نشان دهیم.

گفت‌وگو: هوشنگ نوبخت 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار