مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی ظرفیت بسیار ذی‌قیمتی در عرصه رسانه دارد

فرخنده گفت: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار ذی‌قیمتی در عرصه رسانه دارد و از سال ۱۴۰۱ پیگیر میزبانی یک رویداد ملی در حوزه مطبوعات و رسانه در استان بودیم.
کد خبر: ۶۹۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ - 17October 2024

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز پنجشنبه۲۶ مهر در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه پرفسور معتمدنژاد و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار ذی‌قیمتی در عرصه رسانه دارد و از سال ۱۴۰۱ پیگیر میزبانی یک رویداد ملی در حوزه مطبوعات و رسانه در استان بودیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه و پرداختن به چهره‌های ماندگار، مفاخر و مشاهیر استان، افزود: برگزاری رویداد جشنواره ملی سواد رسانه جایزه ملی پروفسور معتمدنژاد در دو بخش آموزش و جایزه برنامه‌ریزی شد.

فرخنده با بیان اینکه ۷۲۶ اثر به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد، بیان کرد: اهم این آثار ارسالی در بخش تولیدات ویدئویی، پرده‌نگار، کتاب، مقاله، هنر‌های تجسمی و پوستر‌های مفهمومی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۷۱ اثر در ارزیابی و پیش داوری که انجام شد حائز پذیرش دبیرخانه در بخش رقابت شدند و با نظر داوران امروز هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی یادآور شد: محور‌های بخش آموزشی این جشنواره شامل تربیت رسانه‌ای، تغییرات نسلی و فضای مجازی، هوش مصنوعی و آینده رسانه، شناسایی و مواجهه با اجبار جعلی، حکمرانی در جامعه شبکه‌ای، مسئولیت اجتماعی و اخلاق رسانه همچنین شیوه تدریس سواد رسانه‌ای بود.

فرخنده عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها دوره آموزشی سواد رسانه برگزار شد البته این بدین معنا نیست که ما به حد توقف برسیم بلکه این جشنواره آغازی برای حرکت‌های جدید، فناورانه، باخلاقیت، مبتنی بر نیاز روز و با هوشمندی در راستای هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکلیف ما در حوزه رسانه در گام دوم انقلاب به وضوح به عنوان یک راهبرد مشخص شده است، بیان کرد: شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن مآموریت اصلی فعالان رسانه در گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پرداختن به امیدآفرینی در جامعه توسط فعالان رسانه‌ای ضلع اصلی شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است، تأکید کرد: همچنین بالا بردن سطح سواد رسانه یعنی تشخیص به‌موقع و روایت اول را به دست گرفتن، ضروری است.

فرخنده با ذکر این نکته که باید عموم مردم به این سطح از تشخیص دقیق در حوزه سواد رسانه‌ای برسند که هر مطلبی که به دستشان رسید الزاماً نیاز به بازنشر ندارد، افزود: بیشتر نیاز جامعه در حوزه سواد رسانه است نه دانش رسانه.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت حرکت پیش‌دستانه در حوزه رسانه، ادامه داد: رسانه‌ای امروز می‌تواند در دنیا ادعا کند که دیگران را به چالش بکشاند و حرکت آفندی داشته باشد والا فعال رسانه‌ای که منتظرش باشد که آفند ایجاد شود و او تازه فکر پدافند شود، به نظر ۵۰ درصد کار را انجام داده و در این حوزه عقب است.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها