گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه آمریکا و قطر درباره ترور ادعایی السنوار

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که در تماس تلفنی با همتای قطری، درباره ترور ادعایی رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 18October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه) با «محمد بن عبدالرحمن» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی بلینکن با وزیرخارجه قطر درباره ترور ادعایی السنوار

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در تماس با وزیر امور خارجه قطر درباره ترور ادعایی «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: لزوم پایان دادن به درگیری در غزه و آزادی گروگان‌های (صهیونیست) دیگر محور گفت‌وگوی بلینکن و بن‌عبدالرحمن بود.

بنابر اعلام این وزارتخانه، بلینکن در این تماس تلفنی خواستار ترسیم مسیری برای جلوگیری از تداوم حاکمیت جنبش مقاومت حماس بر مردم و نوار غزه شد.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «بلینکن بر تعهد واشنگتن به دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری در لبنان مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد».

طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از همتای قطری و دولت این کشور به خاطر نقش تعیین‌کننده در تلاش‌های میانجی‌گری تشکر کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار