امام جمعه شاهرود:

فلسطین و لبنان همچنان مساله اول جهان اسلام است

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: فلسطین و لبنان همچنان مساله اول جهان اسلام است، به فرموده رهبر معظم انقلاب حمایت از مظلوم حق مسلم، شرعی و اخلاقی همه مسلمانان جهان است.
کد خبر: ۶۹۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴ - 18October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای پیامبر اعظم(ع) شاهرود اظهار داشت: برخی غافلان و مزدوران استکبار منطق مقاومت را مساوی با جنگ می‌دانند و از تخریب و توهین به شهدا و مقاومت حذر ندارند، این امر خلاف سیاست‌های دولت است که باید مسوولان با جرات و جسارت جلوی آنها را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت عزت‌آور و از بروز جنگ و تخریب جلوگیری می‌کند، ابراز کرد: منطق تسلیم و سازش نباید در جامعه اسلامی ترویج شود، چرا که ناامنی و جنگ به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: در زمانی که همه مردم در مقاومت و جنگ با استکبار هستند، مسوولان باید برخورد منطقی، قانونی و عادلانه با این نوع تفکر داشته باشند.

وی با بیان اینکه فلسطین و لبنان همچنان مساله اول جهان اسلام است، ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حمایت از مظلوم حق مسلم، شرعی و اخلاقی همه مسلمانان جهان است.

امام جمعه شاهرود اظهار کرد: اقدام‌های جبهه مقاومت قانونی، اخلاقی، انسانی و شرعی حتی براساس منشور سازمان ملل است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، گفت: مردم ایران اسلامی با تربیت انقلابی امام خمینی(ره) تنها به فکر امنیت کشور خود نیستند بلکه نسبت به امنیت منطقه دغدغه دارند.

خطیب جمعه شاهرود به دوم آبان سالروز تاسیس سازمان ملل و شورای امنیت اشاره کرد و گفت: این سازمان تا به امروز بی‌خاصیت، کم‌توجه به مظلومان، حافظ منافع مستکبران و جنایتکاران بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل و شورای امنیت باید مدافع مظلوم و علیه ظالم باشند، افزود: این شورا حق وتو را به قلدران دنیا داده است در صورتی که باید همه حق مساوی داشته باشند.

امام جمعه شاهرود به اجرای عملیات وعده صادق ۲، برگزاری نمازجمعه نصر و سفر رییس مجلس شورای اسلامی به لبنان اشاره کرد و گفت: این اقدام‌ها برای منطقه مقاومت امیدآفرین بود و از صدها موشک و بمب بیشتر تاثیر داشت.

حجت الاسلام امینی در بخشی دیگر از سخنانش به برگزاری اجلاسیه یک هزار و ۱۰۰ شهید شاهرود اشاره کرد و افزود: سعی شود آثار و تبعات با ارزش این اجلاسیه و یادواره‌ها حفظ و برکات آن را برای ماه‌های آینده ذخیره کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری سه روزه این اجلاسیه با کرامت و عزت همراه بود، ابراز کرد: این اجلاسیه و ۵۴ یادواره شهدا که طی سال در شهر و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود بر جامعه به ویژه جوانان تاثیرگذار است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی در اجرای اجلاسیه نشان داد که برگزاری همایش(کنگره) شهدا در این شهرستان به همت مردم و مسوولان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها